SBR VI, Gömmaren Huddinge 2010-09-11

Schreddan skrev:
-------------------------------------------------------
> Det vässas dåligt i tråden... är detta nåt
> myspys race eller är det helt enkelt för långt
> kvar? =)
>
> /F

För att hetsa lite kan jag meddela att jag var och botade spångesten häromdagen. Det krävdes fyra avåkningar, en punka och 37 myggbett men nu är den väck. Den 11:e kommer det gå undan - håll i er.

/Martinpetter.

Slår mig när jag kollar teaser + banprofiler att det är lååånga banor den här gången. Gäller att ha flåset med sig tror jag.

Tävlingsledningen: Har vi nån total-poänglista att börja kolla på?

/Martinpetter

Ser kul ut, trots spänger och rötter. Skall försöka titta förbi på banvisningen för att avgöra om det är nåt för ett gammalt långloppslokomotiv... Behöver man lill-klinga tro?

Schreddan skrev:
> kvar? =)
>
> /F

Jag siktar på en stillsam uppladdning. Kommer bara att cykla till Jägersro varannan dag fram till tävlingen. Och där bloddopa mig med blodet från en travhäst.

Schreddan skrev:
> kvar? =)
>
> /F

Kan också vara så att folk är upptagna med konditionsträning och inte hinner med att hetsa i den här tråden?

/M

Totalpoänglista saknas, kanske den skakas fram av någon?
Lite baninfo:

SS1 är en snabb sträcka, flow, flow... så gott som bara utför.
SS2 är teknisk med linjeval vid en punkt. Tuffare DH-liknande kort linje vs. längre singrande singletrack.
SS3 startar med en klättring. Här kan tekniska misstag på tidigare sträckor kompenseras.

Summering:
Är du mindre teknisk men har stora lår, satsa på SS3
Är du teknisk men med mindre lår, satsa på SS2
Är du lite av allt satsa på alla.
Är du inget av nåt kommer du har roligt ändå. :)

martinpetter skrev:
> Schreddan skrev:
> > -----
> > Det vässas dåligt i tråden...> >
> > /F
>
>
> Kan också vara så att folk är upptagna med
> konditionsträning och inte hinner med att hetsa i
> den här tråden?
>
> /M

Jag säger inget förrän jag sett HUR mycket rötter och spänger det är, men sen...

Skall du köra på din gungiga, tunga cykel Martin?

kking skrev:
> martinpetter skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Schreddan skrev:
> > > -----
> > > Det vässas dåligt i tråden...> >
> > > /F
> >
> >
> > Kan också vara så att folk är upptagna med
> > konditionsträning och inte hinner med att hetsa
> i
> > den här tråden?
> >
> > /M
>
> Jag säger inget förrän jag sett HUR mycket
> rötter och spänger det är, men sen...
>
> Skall du köra på din gungiga, tunga cykel
> Martin?

Gunghästen it is, ska nog lätta den till tävlingsdagen genom att klippa bort allt "skägg" på däcken, beräknar att det ger minst 2-2,5 sek totalt. Jag hoppas inte du bangar Hasse, du som är svetto o allt. Tror nog desutom att du klarar dig på något inte så gungigt - Christer, har jag fel? Visst funkar väl HT på banorna? Av filmerna att döma ser det ju ut som att SS3 är en renodlad HT-bana. Eller?

/M

HT vs FS...
Båda funkar men ingen är optimal. På SS3 skulle jag starta med en HT, sedan byta till FS.
MEN, det oerhört tuffa SBR-reglementet säger att detta inte är tillåtet. :)

Som input.
Min svåger funderade på att vara med.
Han har en 10växlad Crescent från 80-talet bestyckad med barnstol.
Den avrådde jag honom från att använda varpå han kom med förslaget att springa banorna med sin sons 3-hjuling i handen...
Jag blev tyst.

Nu har jag vilat upp mig till en riktig jävla dunderform. Håll höger, den elfte blir det åka av! Cruxet var är du, jag har en förstaplats att snuva dig på!

(Ville, du hade andra planer den elfte va?:)

Christer skrev:
> HT vs FS...
> Båda funkar men ingen är optimal. På SS3 skulle
> jag starta med en HT, sedan byta till FS.
> MEN, det oerhört tuffa SBR-reglementet säger att
> detta inte är tillåtet. :)

Det luktar alltså Epic lång väg! martinpetter, se upp!

> Som input.
> Min svåger funderade på att vara med.
> Han har en 10växlad Crescent från 80-talet
> bestyckad med barnstol.
> Den avrådde jag honom från att använda varpå
> han kom med förslaget att springa banorna med sin
> sons 3-hjuling i handen...

Du talar väl inte om din tyske svåger, med MODO-mössa under cykelhjälmen? Han är i och för sig ganska stark...

Hoppsan, här kom resultatet för SBR V. Vem pallar att fixa sammanställningen?

resultat.JPG ht=486

/M

Jag tränar flera timmar inför tävlingen varje dag, i alla fall mentalt. Kommer inte fuska o provcykla innan utan det kommer att gå helt på känsla så slipper man tänka så mycket utan kan fokusera på att köra fort! =)

Jo, jag har rankingen i bra format, så uppdatering av rankingen kommer...snart.

Ja just det, det blir HT för min del, bara ramen och de andra pryttlarna kommer hem nån gång.

/F

Christer skrev:
> kking: Du har så rätt! Haha! (eller är det en
> Cycle Pro?)

Vet ej vad det är för cykel, jag har aldrig fått bort blicken från MODO-mössan...

Här är en uppdaterad ranking med SBR V medräknad. Poängsättningen blir lite knepig eftersom det är olika deltagarantal på varje tävling eller rättare sagt att det skiljer så pass mycket på antalet. Men plats 1, 2 och 3 får samma antal poäng oavsett antal deltagare. Samt att är man med på en deltävling så ger det 1 pinne även om man inte fullföljer, så har vi poängsatt tidigare så jag fortsätter, rätt eller inte. =)

Gjorde ett google-doc, kom inte på nåt annat bra sätt just nu eftersom listan är rätt lång med alla som har varit med på ett race.

https://docs.google.com/leaf?id=0An...aYUY1bFlMelpBLVE&sort=name&layout=list&num=50

/F

Glöm inte stigvisningen imorron, 10:00 vid parkeringen till Gömmarens Badplats.
Länk till platsen finns i första inlägget.

Christer skrev:
> Glöm inte stigvisningen imorron, 10:00 vid
> parkeringen till Gömmarens Badplats.
> Länk till platsen finns i första inlägget.

Är banorna väldigt utspridda? Går det att ta en barnvagn mellan spåren? Om man kommer senare. Går det att få guidning ivf? Någon guidning på söndag?

Banorna ligger runt sjön. SS1 på norra delen, sedan "clockwise" tillbaka mot badplatsen.
SS2 och SS3 är nära varandra, och nära parkeringen för badplatsen.

Barnvagn är svårare mellan spåren, dessvärre. Mitt nummer finns i min profil om du blir sen.

Jag är inte tillgänglig på söndag, kanske någon som testar spåren får mersmak av "lekparken" som finns runt Gömmaren och kan guida dig då om du missar.

Då har jag varit och kört sträckorna med banpersonalen här på morgonen. Jag han nog ca 2 rundor på varje specialsträcka. Och från mig är det tummen upp!

Filmen gör nog inte spåren riktigt rättvisa. Även om de ser trevliga ut där så är det klart bättre i verkligheten.

Sträcka ett:

Startar med flowig singeltrack som öppnar upp sig och blir allt snabbare. Lutar mestadels på lite lätt neför och vågar man kan det gå riktigt fort. Inte brant eller några stoa svårigheter men fart och kurvor ger utmaning som mynnar ner till spängerna.
Ett klart roligt inslag som känns helt rätt i SBR. Det går att köra ganska fort. Troligen betydligt snabbare än vi körde idag, men en liten miss kan ge ganska dryga tidspåslag så det gäller att köra smart:)
Slutet är en målspurt med lite skrå och rotmatta delux.

Sträcka två:

Den kortaste och knixigaste sträckan. viktigare att ha bra tajming och flyt än att tookbomba. En typisk sträcka där det finns betdyligt mer tid att förlora än att vinna. Så åter igen måste man vara smart.:) Innehåller dagens brötigaste nerförsbacke.

Sträcka tre:

Uppför uppför uppför och åter uppför går det i början. Lätt hoj med pigga ben kommer göra stor skillnad på första halvan. Inga egentliga svårigheter mer än något crux. Efter halva sträckan börjar det gå mer utför med flow och några sköna kurvor samt några kortare mer DH-mässiga partier. Dagens lättaste sträcka där du med xc-gener kommer kunna dominera.

Slutsattsen blir helt enkelt +1! så missa inte detta race nästa helg!!

Om jag hade fria händer att välja cykel skulle jag ställa upp med en lätt FS hoj typ giant anthem med lagom fylliga däck, låg sadelstolpe och kort styrstam. Men det går såklart att komma runt med det mesta.

Bra rapport Ville! Det låter ju rikitgt mumma det här, kände redan ett visst adrenalinpåslag... :)
SS1 o 3 låter riktigt grymma, ja 2:an också...

För allas info: fick en provpåse med ett pulver som bränner 41% mer fett per träningspass med leveransen från CRC, så jag kommer att komma med 160% mndre fett på kroppen på lördag! Så det kommer att gå undan vill jag lova! :)

Nice description of the tracks Ville! We couldn't have done better.

I have the .gpx traces of the three tracks but for some reason the account creation on opentrailmap.net doesn't work. So I can't upload them.

If anyone wants the traces, just send me a pm with your email address and I'll send them to you.

/Juan

Sorry, blir nog inget SBR alls i år.
Pojken kör BMX race på lördag.

summerrace.jpg ht=484

Sen har jag ju cyklat 1 gång i år, det blir inte roligt då...
Nästa år så!!

Beofred skrev:
> Nämen titta, en anmälningspunkt!

+1!

Det är jävligt dålig fart i denan tråd tycker jag:)

Ville skrev:
> Det är jävligt dålig fart i denan tråd tycker
> jag:)

All fart sparas till på lördag.

Vad är det förresten för däck som gäller, tub eller kanttråd?

Christer skrev:
> -Det var ett tecken på anmälan från cruxet,
> eller hur?
> :)

Kan du fethaja det är ju MIN skog:)

Om det går att fixa så att jag startar tidigt och Lisacecilia sent så dyker vi upp båda två!

Är det någon som har kört alla spåren som ska dit någon sväng i veckan och kan visa sprdragningarna?

Senast redigerad av en moderator:
cruxet skrev:

> Är det någon som har kört alla spåren som ska
> dit någon sväng i veckan och kan visa
> sprdragningarna?

Inte jag, men jag hänger gärna också på om nån vill visa. Har stirrat på Jörgen_A:s kartor nu och hajar väl ungefär vart banorna är men tror det kan vara bra med en stigvisning innan lördag... Annars får man väl åka dit o träna spång i alla fall :)

/Martinpetter

DISCO!
-Kom igen nu alla fetto, svetto, hetson och happygorillor, det vankas stigfile' deluxe (kobe-behandlad stigfile') på denna SBR.
Priser, skumpasprut och korvgrillning efteråt.

Bandning av banorna sker på fredag em/kväll, dock till fots, så om ni smiter förbi då hittar ni mitt nummer i min profil.
Officiell stigvisning 10:00 på race day.

/C

Cruxet har både hemma skog och lättare cykel än mig...känner du pressen cruxet? OM du inte tar mig så är dte ju tom dåligt....;-)

Ja och på mig dessutom, jag är

Jätteotränad
Förkyld
Bakis
Har knappt cyklat på hela sommaren
Helt ur form
jätteupptagen och hinner inte träna
Tjock efter sommarens alla frestelser

Och så funkar inte cykeln som den ska heller. Men Pef som inte kan ställa upp har beordrat mig att försvara Stuvstas färger så jag ska ändå göra mitt bästa för att ta hem första pris...

Tillbaka
Topp