Men herre GUD Garry!
OK jag har visst fått samma status som den gamla SCF-styrelsen d.v.s. jag är visst roten till allt ont, speciellt för GFS.
Läs på min blogg ang. GFS och de artiklar jag publicerade på Sv. Cycling Plus så kan du få se hur turerna gick ang. just GFS. När det gäller GFS så skapade de själva problemet i mina ögon, och detta genom att hela tiden gå ut med att banan var preliminär på hemsidan, på deras FB sida fanns det ett antal frågor från deltagare och ev. deltagare när banan skulle slås fast och spikas.
När jag sedan i mars/april försöker få klarhet i det hela så fick jag inget svar av berörda parter, ringde då LS då de måste i ansökan skicka med en bansträckning, Observera att de på sin hemsida (GFS) hela tiden gått ut och sagt att de är ett sanktionerat lopp hos SCF. När jag fick tag på tjänstemannen så var det en som spottade och fräste när det gällde GFS, jag utelämnade faktiskt mycket vad han sa när det gällde GFS. Men han berättade att de ansökt om tillstånd, men sedan dragit tillbaka den då de hade fått ett preliminärt besked att bansträckningen aldrig kommer att få ett tillstånd, LS satt sedan och väntade på en ny ansökan som aldrig kom. Jag kan sedan lägga till hur mycket som helst egentligen men det spelar ingen roll.
När jag ringde polisen var det samma visa, de ruskade på huvudet och undrade vad GFS höll på med, ett polisbefäl sa att oavsett vad de hittar på så kommer det aldrig att gå då jag inte har poliser att tilldela till evenemanget just nu.
Efter första artikeln så fick jag många meddelande/samtal från medlemmar i Hofvet, både positiva och negativa ang. hanteringen runt GFS. Vilket gjorde att jag fick nya infallsvinklar och nya trådar att följa upp. Vissa delar valde jag att inte skriva om då jag inte ville döda arrangemanget.
Jag pratade med GFS:s projekt ledare denne bekräftade att de inte har något tillstånd men att de skulle skicka in det, när jag förklarade att det var försent så visste denne det men försökte ändå komma med en förklaring att denne trodde att det skulle gå.
Det blev några vändor med LS, Polisen och GFS det mesta kan man läsa på min blogg samt på Sv. Cycling plus hemsida. Men det slutade med att VD:n för Friends ringde mig sista veckan och bad mig inte skriva något mera då nu frågan var politiskt och många var inblandade och jag sa själv till dem att lyckas ni så är det suveränt, och då egentligen det nya stora nyhetsvärdet är hur LS kan förklara hur de frångått sitt regelverk. Chefen för tillståndsmyndigheten förklarade sedan att vid speciella tillfällen då många kan oskyldigt drabbas så kan de ge tillstånd snabbare än 4 månader. Nu är det ju känt att de lyckades på en vecka. De speciella skäl som LS hänvisade till var att så många hade köpt startbevis samt att det var väldigt mycket pengar inblandat.
Kontentan GFS skapade själv problemet då de var handfallna när det gällde tillstånd, de gjorde en stor miss när de inte tog tag i detta asap och förde en dialog med LS och polisen, GFS var medvetna om tillståndsproblemet redan i oktober 2013. De lämnade in sin ansökan i december 2013, drog tillbaka den i januari och sedan blev de handlingsförlamade. Först när VD:n för Friends tog över jobbet så löste det sig, och då på en vecka. Att sedan loppet blev en skugga av vad de hade gått ut med att GFS egentligen skulle vara är ju en annan femma, men det var ett måste för dem att klara av tillståndet. Därav alla cykelbanor och "bakgator".
Släpp det här nu Garry och jag ber dig precis som jag har gjort på FB och här, Att du har ett horn i sidan på den gamla SCF-styrelsen är klart för de flesta vid det här laget, men som någon skrev det kan inte vara många kvar av dem nu (typ ingen). Du hävdar hela tiden att du gjorde vissa saker i demokratisk ordning, men acceptera då att du blev utröstad i lika klar demokratisk fråga, och nu har du ju chansen att göra comeback. Om du nu så önskar?
Kom med några förslag på hur man skall gå vidare. Du skriver att man kan lyckas med motion, jamen för i h... berätta då hur! Istället för att återigen berätta hur turerna var 2008 (eller när det nu var) då du fick dina förslag bortröstade.
Jag känner tyvärr igen lite av ditt agerande, har upplevt detsamma, men då gällde det min dotter som inte fick det stöd hon egentligen hade rätt till genom lagen LSS och LASS, det slutade att man var helt fixerad vid frågan och det slutade med att nu i efterhand insåg att jag var nog en rättshaverist, allt detta löste sig till slut då vi med domstolars hjälp fick det stöd hon hade rätt till. Du kanske också måste ta ett steg tillbaka och fundera på om du inte själv har hamnat i den sitsen att oavsett SCF gör så är det fel då de behandlade, enligt dig, som en skit för ett gäng år sedan. Byt skiva och kom med konkreta förslag hur vi skall förbättra svensk cykel.
//Fritz