Scf-tråden

Scf-tråden
Varför verkar SCF se det som en kamp mellan "sina sponsorer" och "cyklisternas sponsorer"?

Om en cyklist är sponsrad av tex Scott, och SCF skall representera denna cyklist, borde inte då SCF i förlängningen se Scott som sin sponsor?

Scf-tråden
Jag kan bidra med en seriös fråga:

Vet någon om det pågår något arbete med de olika åldersklasserna?

Tänker främst på H30, H40 och H50. Eftersom ålder säger ganska lite om ens nivå, så skulle ett divisionssystem liknande Cat 1, Cat 2 osv vara bättre. Jag tror att de flesta andra länderna kör med kategorier, men jag kan ha fel.

Är detta en levande diskussion inom SCF?

Senast ändrad:
Scf-tråden
Jenny tackar nej till VM då bråket långt ifrån är över och hon själv inte är i den form hon vill vara i. Ida tackar ja hon är ung hungrig och har haft en stabil sesong. Alexandra? Alexandra Engen har haft en svajig sesong men långt ifrån den katastrof som Jennys har varit. Är det så att hen på scf bestämde att vi skickar bara en elitdam till vm i Australien sen när Jenny tackar nej bryr man sig inte om att fråga Ghost. Jag tror självklart man hade skickat Alexandra om hon redan skrivit på avtalet.

Jag bara spekulerar

Scf-tråden
eiskall sa:

Tänker främst på H30, H40 och H50. Eftersom ålder säger ganska lite om ens nivå, så skulle ett divisionssystem liknande Cat 1, Cat 2 osv vara bättre. Jag tror att de flesta andra länderna kör med kategorier, men jag kan ha fel.

Finns ju i CX, så det är inget nytt för SCF.
https://scf.se/cykelcross/swe-cup/

Scf-tråden
eiskall sa:

Nu i helgen gick Hacksta MTB som arrangerades av Täby MTB dom hade två seniorklaser istället, "A" och "B".

Scf-tråden
eiskall sa:

Vissa distriktsförbund har börjat med en sådan klassindelning men jag tror inte att förbundet jobbar med det för tillfället.

Scf-tråden
Jennys team manager har ju anklagat AB i scf för att ha trakaserat jenny i ett år nu, men Jenny själv påstår ju att hon och AB inte haft kontakt på 1,5 år?

Scf-tråden
mankis sa:
Nu i helgen gick Hacksta MTB som arrangerades av Täby MTB dom hade två seniorklaser istället, "A" och "B".
Om jag själv får tycka så var det lite för få i Herrar A, och kanske något stor spridning i Herrar B.

Men varför har man ens en Herrar B?
Varför tävla i en klass där alla bra medvetet saknas?

Scf-tråden
Eveningstar sa:
mankis sa:
Om jag själv får tycka så var det lite för få i Herrar A, och kanske något stor spridning i Herrar B.

För att då har man större chans att komma bra i sin klass?

Scf-tråden
Eveningstar sa:
mankis sa:

Var olika antal varv och åktid i klasserna, kan väl vara att alla inte vill köra lika långt.

Scf-tråden
Luthman Photography sa:
Eveningstar sa:
mankis sa:

För att då har man större chans att komma bra i sin klass?

Ja, poängen med ett divisionssystem är ju att man inte väljer själv vilken division man kör i :)

Självseedningen är problemet, som någon skrev.

Jag tror inte att en duktig cat 2-åkare i USA kan bestämma sig för att köra cat 3 ett tag, för att få stå på pallen lite mer.

Scf-tråden
Jag blir så trött på denna organisation ska vi inte fixa anti klibbor mot bromee eller nåt annat fint?
Alla svar man hör å läst är ju så förbannat b!

Scf-tråden
mikipedia_ sa:
Sticker app är snabbt å smidigt annars, slik är liiite sega? Typ som sirap i frysen ungefär.

Jag känner fler som kan göra klibbor men vad ska det stå?
Nåt dumt eller Wallner for president eller vad? Finns ju bra som jobbar där som Annie med...

Scf-tråden
UrTomas sa:
Vi som känner EST förstår :)

Å de andra skiter jag i? tröttnade bara lite nu när folk inte äns får sina medaljer pga fel licenser de är ju helt slut i huvudet de där gubbarna. Det är så jävla tragiskt att det kan vara så...
Å de som försvarar skiten skiter jag med fullständigt i.Punkt?

Scf-tråden
Luthman Photography sa:
xdr sa:
Luthman Photography sa:
Har sett lite på sossejala medier att folk inte fått sina medaljer och liknande i Falun, pga fel licenser samt lite byråkratistrul. Någon som kan kasta ljus?

Antagligen så hade hen fel sponsor.

Hehe, nä i det här fallet verkade det handla om licenser, felaktiga sådana.

Är det någon som inte fått medalj för att dom haft fel licens? Eller har sekretariatet missat reglerna?

/A

Scf-tråden
hm sa:
UrTomas sa:
Vi som känner EST förstår :)

Och hur tror du Bromee känner sig när han läser här ?

Jag tänker så här:
Om jag hade genomfört något kontroversiellt som dels påverkar flera personer negativt direkt och massor av andra indirekt, så hade jag varit beredd på att inte bli omtyckt av alla som blir påverkade. Jag personligen skulle inte ha gjort som EST (jag använder inte ens det ordet i skrift), men (som jag skrev) så förstår jag att EST gjorde så eftersom det är hans sätt att uttrycka sig. Sen beror nog reaktionen på vad man tolkar ordet som. Jag tror inte att någon tar EST bokstavligen, men vad vet jag.

För att förtydliga: Jag stödjer inte nödvändigtvis EST:s agerande (som jag skrev så FÖRSTÅR jag hans agerande), däremot tycker jag att det är bra att han uttrycker sitt missnöje.

Tillbaka
Topp