Krompa
Aktiv medlem
Schwalbe evo tube
Krompa sa:Har försökt med tre 29"-paket från ebay nu. Återkommer.
Verkar OK. Säljare willycom1. Anlände som rek. Återkommer igen när det är provrullat.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Krompa sa:Har försökt med tre 29"-paket från ebay nu. Återkommer.
Krompa sa:Krompa sa:Har försökt med tre 29"-paket från ebay nu. Återkommer.
Verkar OK. Säljare willycom1. Anlände som rek. Återkommer igen när det är provrullat.
pennan sa:Hur lång tid tog det innan dom kom?
Har beställt 2st idag.
pennan sa:Jaha... hade ett mikro hål i min slang som inte kan förklaras.
Gick dock att laga med parktools självhäftande lapp.
pennan sa:Kanske var därför schwalbe stoppade produktionen...
Och vi som köper nu från ebay får något parti som egentligen skulle ha kasserats?
Det åkte i en supersonic 26'' slang nu, får se hur länge den håller.
pennan sa:Kanske var därför schwalbe stoppade produktionen...
Och vi som köper nu från ebay får något parti som egentligen skulle ha kasserats?
Det åkte i en supersonic 26'' slang nu, får se hur länge den håller.
Eveningstar sa:Mikroskopiska hål borde väl kunna lösas med att spruta in ett par milliliter tubelessgucka i slangen?
Makten sa:Eveningstar sa:Mikroskopiska hål borde väl kunna lösas med att spruta in ett par milliliter tubelessgucka i slangen?
Kanske, men hela vitsen med EVO-slangarna är ju att det ska vara så lätt som möjligt:-) Har lagat synliga hål med Schwalbes självhäftande lappar, så det är inga problem. I det här fallet hittar jag inte ens hålet på ena slangen dock! Inte ens nedsänkt i vatten:-O
inzani sa:Makten sa:Eveningstar sa:Mikroskopiska hål borde väl kunna lösas med att spruta in ett par milliliter tubelessgucka i slangen?
Kanske, men hela vitsen med EVO-slangarna är ju att det ska vara så lätt som möjligt:-) Har lagat synliga hål med Schwalbes självhäftande lappar, så det är inga problem. I det här fallet hittar jag inte ens hålet på ena slangen dock! Inte ens nedsänkt i vatten:-O
Det är ju en enkel lösning. Häll i lite friskt med gucka sedan pumpa upp och rotera runt de lite. Sedan låt det stå över natten och häll ut det som fortfarande kvar. Då har man täppt till hålen och slangen borde fortfarande vara toklätt :)
Jag köpte 4st. Men jag ser det inte som en ersättning för tubeless. Utan snarare att dom är perfekt som reservslang när man är ute och cyklar. Dom är lätta och tar ingen plats jämfört med en gummislang.
pennan sa:Utveckla tack.
Någon som testat? 29" MTB slangen väger 85 gram och sägs vara hållbarare än både std och lätta butylslangar, men >4x dyrare https://r2-bike.com/TUBOLITO-Tube-29-Light-Weight-SV-42-mm eller https://www.bike-components.de/en/tubolito/Tubo-MTB-29-Tube-p59564/H. sa:Här är nån annan variant: http://www.tubolito.com/
Köper dom.marr sa:Hittade precis 4st 26 Supersonic slangar i en låda ;) Löp o tjöp :P
pennan sa:Köper dom.marr sa:Hittade precis 4st 26 Supersonic slangar i en låda ;) Löp o tjöp :P
Mina skitslangar håller max en vecka..
Sambal Oelek sa:Är det samma typ av plast som i Tubolito?
Cannondale jekyl 1000 sa:Samma tillverkare på tubolito?
Krompa sa:Har inte kört jättemycket men stig minst nån gång i veckan. Har inte ens behövt pumpa på tre månader. Men problemen kanske kommer...
Nyfiken på tester av Tubolito.