Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rsdea sa:Har läst att många tappar dubb i sina. Jag har kört 70 mil på mina nu och alla sitter kvar. Kör jag för mesigt ? Eller va det kanske för jag körde 20mil ren asfalt när dom va nya när fler skrev att jag satt på dom för tidigt ?
Kypasjärvi sa:Blir Suomi Tyres nästa gång.
Dom håller för stökiga stigar.
Rsdea sa:Dom är grymma efter grusvägar som ser ut som dessa. Nu är det packad snö överallt men tycker det är grymt bett i dom där också. Visst går dom lite tyngre men det kommer ju göra att det känns som om att trampa luft i vår ?
Mycketvillhamer sa:Rsdea sa:Dom är grymma efter grusvägar som ser ut som dessa. Nu är det packad snö överallt men tycker det är grymt bett i dom där också. Visst går dom lite tyngre men det kommer ju göra att det känns som om att trampa luft i vår ?
På sånt underlag är det riktigt roligt att cykla med ice spiker pro. Trodde att jag skulle få köra sånt till jobbet imorse, då jag fixk göra det på vägen hem igår. Gissa vad jag tyckte om att någon jävel hade saltat vägen grundligt så det var några cm slush puppie istället ?
Valhalla_ sa:Nu har jag kört ett antal skogsturer med mina, i hellasterräng och liknande. Kört loss 50+ dubbar i bakdäcket och slitit sönder 5 st sidodobbar. Framhjulet har tappat kanske 5 st dubbar. Skitnöjd med hur de presterar fortfarande, trots avsaknad av massor av dubb haha. Får köpa nytt däck nästa säsong tror jag.
Rsdea sa:
.... Det optimala däcktrycket jag fått fram är iaf på 29" 2.25 är 1.5 bar. Då rullar det förhållandevis lätt & bettar bra....
Steel is Real sa:Rsdea sa:
.... Det optimala däcktrycket jag fått fram är iaf på 29" 2.25 är 1.5 bar. Då rullar det förhållandevis lätt & bettar bra....
Kör du slanglöst? Eller vågar man köra så lågt tryck om man kör med slang?
Rsdea sa:Valhalla_ sa:Nu har jag kört ett antal skogsturer med mina, i hellasterräng och liknande. Kört loss 50+ dubbar i bakdäcket och slitit sönder 5 st sidodobbar. Framhjulet har tappat kanske 5 st dubbar. Skitnöjd med hur de presterar fortfarande, trots avsaknad av massor av dubb haha. Får köpa nytt däck nästa säsong tror jag.
Cykla minst 20 mil med dom på torr asfalt innan du använder dom nya isf. Då sitter dubbel mycket bättre. Dubb däck skall köras in så dubben vulkas fast i gummit ordetligt. Är lika med vinterdäck till bil.