Nu har jag kört shredda gravity radial ultrasoft i fram och magic mary dh ultrasoft non radial i bak ett litet tag, och idag fick jag på radial magic mary gravity radial soft och har kört en vända. Så radial både fram och bak nu alltså.
Här kommer en rätt ovetenskaplig och kass minirecension baserat på tveksamt jämförbara tester och känslor.
TL;DR
Det är bra, väldämpade och följsamma gravitydäck men det är inte värt priset om du redan har andra bra, väldämpade och följsamma gravitydäck. Inte mycket till uppgradering över väldämpade dh däck med 40 shore gummi..
Långa versionen.
Började med vee snap wce fram och magic mary dh (gamla stommen) ultrasoft i bak. Bytte kort därefter till shredda gravity radial ultrasoft i fram. Marginell skillnad i följsamhet och dämpning mot vee snap wce men snuskigt stora kantdobbar på shredda så greppar riktigt bra på mjukt underlag.
Som uppgradering kändes det lite "meh" från mitt utgångsläge, för all marketing wank säger typ "wooooow wow wow wow vilken greeeej shit alltså holy moly woooow ...." Ja, ni har kanske hört de youtubers som provat Albert radial.
Bra? Absolut! Men inte en uppgradering i mitt fall. Lite antiklimax kanske.
Bytte sen till magic mary gravity radial soft i bak och "uppgraderingen" kändes återigen lite "meh". Hade velat ha ultra soft men lagerstatus är kass på radial däcken pga all hype gissar jag.
Soft gummi och radial stommen känns ungefär som gamla dh stommen i ultrasoft. Inte mycket skillnad där. Lite antiklimax. Tror till och med jag föredrog känslan (och ffa greppet) i det mjukare ultrasoftgummit i förra däcket, men det är för jobbigt att byta tillbaka
En bra sak är att genomslagsskyddet är ungefär normalt. Märker ingen större skillnad mot normala däck.
Men jag som kroniskt kör vee snap wce är van vid däck som redan är ordentligt dämpade och följsamma. och gamla magic mary i dh stomme är också rätt fint. Detta var inte mycket till uppgradering utan en "sidgradering" till ett par andra grymt fina däck. Jag har lagt nära 2k på däck som var hypade till skyarna och nu sitter jag här med ett hål i plånboken och hade istället kunnat fortsätta med min vanliga däckkombo och haft ett mindre hål.
Men som sagt, absolut det är grymt bra däck. Grymt bra. Men köp dem inte om du redan har andra grymt bra däck. Sitter du t.ex på en uppsättning magic mary dh ultrasoft så byt inte. Det kommer inte bli bättre.
Så, det var mina tankar kring dessa däck. Ta dem med en nypa salt för jag har inte gjort minsta ansats att försöka skapa jämförbara förhållanden osv utan det är baserat på "seat of the pants" känslan så att säga. Ja, trycket var väl 20/25 (+-5) psi :ish i alla tester, det är den enda halvt kontrollerade variabeln, som sedan småjusterades vid körning.
Vågar man visa testobjektet också? Jo för fan det kanske man gör. Se det som en dh släde eller nåt, den är tung som en i alla fall.
Visa bilaga 727967