orienteraren
Ny medlem
schysst HT-ram till rimligt pris sökes
Är på gång att bygga en HT men saknar fortfarande ramen. Åkte igenom Tyskland men hittade inget jag fastnade för, hittade inget som matchade mina kra, nämligen dessa:
- Helst ett pris på 2000-2500, absolut max ligger på 3000
- Gaffelslaglängd som ska passa bör vara 80-105mm
- Fäste bör BÅDE V-broms och disc-broms
- utbytbart växelöra
- inget nonamemärke så att det ska gå att reklamera/få tag i växelöran även om 3 år
- helst en vikt på <1600
- storlek 16,5"-17" (jag är 175cm)
Har kikat på en GT Zaskar som jag hittat för 3000 och den uppfyller dessa krav men har fått mkt blandad kritik, en hel del rosor men samtidigt är det många som har knäckt ramen och GT har inte verkat vara särskilt schyssta när det gäller knäckta ramar. Ett plus är om det går att "klämma o känna" på ramen (mao i butik i Sverige). Någon som har något att rekomendera?
- Helst ett pris på 2000-2500, absolut max ligger på 3000
- Gaffelslaglängd som ska passa bör vara 80-105mm
- Fäste bör BÅDE V-broms och disc-broms
- utbytbart växelöra
- inget nonamemärke så att det ska gå att reklamera/få tag i växelöran även om 3 år
- helst en vikt på <1600
- storlek 16,5"-17" (jag är 175cm)
Har kikat på en GT Zaskar som jag hittat för 3000 och den uppfyller dessa krav men har fått mkt blandad kritik, en hel del rosor men samtidigt är det många som har knäckt ramen och GT har inte verkat vara särskilt schyssta när det gäller knäckta ramar. Ett plus är om det går att "klämma o känna" på ramen (mao i butik i Sverige). Någon som har något att rekomendera?