Scott 970 FS (4500kr rabatt)

fenrisulfven

Ny medlem
Hej!

Jag är i stånd att köpa en ny MTB. Jag har cyklat en del i skog och mark och en del trail i Åre, men jag är ändå fullständig nybörjare skulle jag vilja påstå.

Jag funderar på att slå till på XXL:s erbjudande att köpa Scott 970 FS 2022 med 4500kr rabatt. Erbjudandet går ut i helgen. Jag vill egentligen inte lägga en krona mer än 24000-26000 kr och jag vill köpa nytt där jag får garantier m.m. Jag har sett folk som skriver att man "måste köpa 960" istället men är det verkligen värt 8000 kr mer för mig som är nybörjare?

Tar gärna emot seriösa tips och omdömen!

MagerValp

Aktiv medlem
Det är SX-grupp, men bakväxeltrimmad till NX — vilket i det här fallet faktiskt är vettigt då SX saknar clutch.

Med rabatten tycker jag specen känns rätt prisvärd faktiskt. Köp, kör och ha skoj. Man kan alltid uppgradera komponenter efter hand om man vill.

glitch

Aktiv medlem
Håller med, 960 uppgraderingen är inte värd pengarna. Så köp den där om det är där budget ligger. För att det ska vara värt att läga mer behöver du kliva upp rätt mycket för att komma till modellerna där man byter till finare gaffel och dämpare.

Topp