Freddan_mg99
Medlem
Scott ångest
I en annan tråd nämndes det att Start Fitness har grymma erbjudanden på Scott 2017års modeller.
Sitter nu och funderar på vilken jag ska ge mig på.
Spark Plus med den nya ramen eller Genius med den gamla ramen.
Hade först tänkt mig en cykel med 150mm Travel, och då ligger ju Genius rätt till.
Det som sätter griller i huvudet är att Sparken med nya ramen fick väldigt fina recensioner. Just plus:en har 130mm.
Är Genius en omodern cykel i 2017 års modell?
Jag kommer att åka mest i Göteborgs området Ängårdsbergen osv. men skulle gärna se att jag kan ta med cykeln då dottern och jag åker till Vallåsen, hafjell, Åre osv. På lite park åkning.
Någon som har några tankar kring detta?
Jag är 171cm (korta ben) och har försökt jämföra geometri men känner att jag kan för lite.
Det är väl dessa ramarna som det står mellan. Samtliga råkar vara contessa.
Spark Plus (130mm framdämpare)
Genius Plus (140mm framdämpare)
Genius (150mm framdämpare)
Sitter nu och funderar på vilken jag ska ge mig på.
Spark Plus med den nya ramen eller Genius med den gamla ramen.
Hade först tänkt mig en cykel med 150mm Travel, och då ligger ju Genius rätt till.
Det som sätter griller i huvudet är att Sparken med nya ramen fick väldigt fina recensioner. Just plus:en har 130mm.
Är Genius en omodern cykel i 2017 års modell?
Jag kommer att åka mest i Göteborgs området Ängårdsbergen osv. men skulle gärna se att jag kan ta med cykeln då dottern och jag åker till Vallåsen, hafjell, Åre osv. På lite park åkning.
Någon som har några tankar kring detta?
Jag är 171cm (korta ben) och har försökt jämföra geometri men känner att jag kan för lite.
Det är väl dessa ramarna som det står mellan. Samtliga råkar vara contessa.
Spark Plus (130mm framdämpare)
Genius Plus (140mm framdämpare)
Genius (150mm framdämpare)