Scott Aspect 40

Krickan

Ny medlem
Scott Aspect 40
Hej
Vill bara poängtera att jag är helt färsk på Mtb.

Skulle precis börja ge mig ut nu i vår och prova på Mtb, men då blev min cykel stulen. Ska dock åka och kolla på en Aspect 40 från 2012, den har 26 " hjul. Min fråga är, kan man byta från 26, till 27,5 eller är det omöjligt?

Tacksam för svar, jag är verkligen helt ny på detta.

Kristian

Scott Aspect 40
Det går ofta inte. Men du! Det fungerar med 26" också - vi cyklade på det i jättemånga år och det gick bra

Vill du annan hjulstorlek så köp då en cykel med annan hjulstorlek.

Scott Aspect 40
Det går inte. Jag har haft en Aspect 10 med 2.2 däck, och det fanns just plats för en skärm under den där bryggan, både fram pch bak.

+ på Bengt-re.

Senast ändrad:
Scott Aspect 40
På 90 talet körde jag på en Marin Indian Firetrail, hehe! Svindyr cykel då, och på den satt det 26" hjul på en Hartail med stel framgaffel. Det funkade utmärkt i riktigt stökig terräng. Men i dag är det ju otänkbart att köra så.

När jag efter 20 års cykeluppehåll skulle köpa en ny cykel nu för ett år sen. Och ta upp det här med MTB igen. Så gick jag in i cykelaffären och sa: Jag vill köpa en helstel MTB 26" så vart det alldeles tyst i butiken. Alla tittade på mig som om jag kom från en annan tidsepok. Hehe!! Tyvärr det finns inga sådana här... Fick helt enkelt köpa en 29" HT. Och nu i höstas vart det en 29" FS. Förstår ju iofs nu varför det inte finns helstela längre???

Scott Aspect 40
"26 tum ht är hardcore!"
Det sa en skitig snubbe i kön till cykeltvätten, när jag hade tagit mig runt Hammarby Hill med en sån.
Jag blev så stolt att jag tog hans ord som obestridlig fakta. :)

En helstel 26" utan växlar borde vara den ultimata knäcken för psyket.

Senast ändrad:
Scott Aspect 40
Haha alright. Kanske ska avvakta lite och prova den först av allt. Tycker dock det är lite dyrt med en Scott Aspect 40 från 2012 med ett pris på närmare 4 tusen... Känns som en ny Focus eller Merida Big Seven skulle vara bättre... Lite mer pengar för by cykel... Postar ny tråd och ser om vad ni säger. Tacksam för all hjälp, kul att så många svarar så snabbt.

Tillbaka
Topp