Scott Aspect

Altosty

Ny medlem
Scott Aspect
Har precis intresserat mig av cykling och tänkte börja cykla i skogen osv.

Behöver köpa en bra nybörjarcykel och har tittat på en Scott Aspect 55. Är detta en bra cykel för mig? Vill inte spendera en förmögenhet så kan jag få en bra cylle mellan 5-6 tusingar så blir jag nöjd.

Som sagt, är denna cykel bra eller har någon några andra förslag?

Senast redigerad av en moderator:
Scott Aspect
Min grabb har en Scott Aspect 55 och själv har jag en 45, det jag kan säga är att bromsarna nyper bra mycket bättre på 45an än 55an, förmodligen tack vare hydraulisk broms.
Sedan så är 55ans framgaffel väldigt mycket mjukare än på min 45.
Själv är jag fantastiskt nöjd med mitt köp, är nybörjare helt utan kondis som cyklat cirkus 100 mil med denna hojen sedan början på juni både på skogsväg och asfalt, däcken som satt på tog slut efter 50-60 mil (väldigt mjuka Scott Ozon 2.0), annars inga som helst problem.

Scott Aspect
Bromsarna är jag inte direkt orolig för, men du säger att framgaffeln är mycket mjukare på 55an. Hur mycket mjukare? Är det så det förstör lite av nöjet eller är det något man kan leva med.

Scott Aspect
Jag har en Aspect 45 som jag är helnöjd med (också förstacykel som jag har kört 150 mil på) Förutom bromsarna och framgaffeln tror jag också att 45:an har snäppet bättre växlar än 55:an. Kolla upp prisskillnaden mellan Apect 45 och 55.

Scott Aspect
Nu börjar jag fundera på att välja något annat märke än scott. Verkar som att flera personer på Happy har problem med bromsar osv.

Hur bra är egentligen scotts cyklar i prisklass mellan 5-7.000? Får jag mer cykel för dessa pengar i ett annat märke? Vad har ni för förslag?

Tillbaka
Topp