scott boulder 720 hjälp

gyttorparn

Aktiv medlem
scott boulder 720 hjälp
Tjosan, jag å käringa va å glodde på en scott Boulder 720 idag hojen var nedsatt från 9 till 8 tusen, är väldigt svårt å hitta info om den på nätet men är det någon som vet om det är en bra cykel???? är nybörjare och det är lite bråttom om vi ska ha den då det är sista exet.......
obs kommer bara cykla mtb led med den

scott boulder 720 hjälp
Väldigt svårt att hitta ja. Scott har inte ens någon info på sin hemsida. Det får mig att misstänka en äldre årsmodell.

För att veta om den är värd det bör man nog veta vilka komponenter som sitter på. Viktigast av allt är dock att storleken är rätt, och för det litar jag absolut inte på alla affärer, särskilt inte om det är sista exet.

scott boulder 720 hjälp
Hej, jag har inte heller hittat så mycket info. Trots det vill jag avråda dig från köp av följande anledningar;
Köp inte en cykel du inte hittar info om. Den var inte nedsatt särskilt mycket. Det finns hur många handlare som helst och hur många annonser som helst, så du behöver inte stressa när du köper. Om det är sista exet är det handlarens problem.

Lycka till!

scott boulder 720 hjälp
Boulder 720 är en modell scott gör för vissa handlare. Den finns inte i deras ordinarie sortiment. En specialhoj helt enkelt. Som en Aspect men med en spec med bättre marginaler.

scott boulder 720 hjälp
Jag var inne och kollade på en likadan idag, jag är också helt nybörjare men har läst allt som finns i forumväg om komponenter och allt så jag var nära att slå till idag då det i mina ögon är en helt ok instegshoj, med slx bak och deore fram samt deore reglage om jag inte missminner mig helt... men bredvid stod det en scale 60 från i fjol som jag fick bra pris på så den tog jag istället, hade inte den funnits hade bouldern åkt med hem... :-)
Lycka till!
Kom ihåg att jag är nybörjare... haha

scott boulder 720 hjälp
Om det är en Scott XXX 720 så innebär det att den rullar på 27,5 hjul vilket i sin tur innebär att hojen kan vara absolut max två år gammal då Scott (eller någon annan för den delen) inte hade 27,5 innan dess..

SLX och deore växlar låter som en vettig kombo för 8k kronor.

Det borde vara ungefär en sådan här:
http://www.scott-sports.com/us/en/products/234050006/SCOTT-Aspect-720-Bike/

eller nästan motsvarande. En helt okej hoj för de pengarna.

Att det inte finns så mycket info kring den är som Beatch sa, den är specifik för vissa handlare.. Till exempel Team Sportia vet jag har haft Scott hojjar som ingen känt igen namnet på..

Angående storlek, provkör cykeln innan köp så att det känns rätt.. Sitter du bra och tycker att det känns bra så är det oftast så också.

Lycka till!

Tillbaka
Topp