Scott Equalizer 2,

Frankie

Medlem
Scott Equalizer 2,
13.jpg
Söker denna finns det någon som har en fungerande och vill sälja inte allt för dyr bara.

Senast ändrad:
Scott Equalizer 2,
Nu har jag aldrig pillat med en Equalizer 2, men jag har precis haft isär min Equalizer 1 och måste säga att den kändes inte så komplicerad att skruva med som alla rykten gör gällande när man googlar (fast jag har inget att jämföra med heller, första dämparen jag öppnar).
Och, peppar, peppar, jag tror resultatet blev bra av min service. Den höll åtminstone trycket över natten...
Så, om du inte står helt utan, utan har en som behöver service så skulle jag inte tveka att göra ett försök att serva den på egen hand! Min var totalstum och hade nästan ingen olja i sig, men nu känns den helt ok, det lilla jag hunnit prova!

Scott Equalizer 2,
Tack för svar får gör som du säger.
Fick även svar från scott att jag kunde få en uppservad å inställd mm för ett bra pris om jag skickade in den jag har.
Eftersom dem kostar nya runt 9500kr helt sjukt höll på å trilla om kul när d sa priset.
Hur tar man bort inlägg som man postat?

Scott Equalizer 2,
Det finns in serie med 4 videor på youtube med nån indier som servar 1:an, det hjälpte mig mycket. Vet inte om nån liknande finns för 2:an, du får väl söka, annars får du säkert bra tips om du kollar hur man servar 1:an.
Sjuka priser, så för min del fanns inga vettiga alternativ än att försöka själv, och eftersom jag inte gav mycket för den kändes det som att jag gott kunde chansa. Läropengar om inte annat.
Sen finns en hel del inlägg om vad man kan ersätta en equizer med, om man vill byta helt, bl a finns ett avsnitt i en av indierns videor, på slutet i 3:an tror jag.

Varför skulle du ta bort det du postat?
Man ser då och då att en del minutiöst går in och raderar vartenda inlägg de gjort då de av nån anledning blivit sura på nåt eller nån. Det är bara dumheter anser jag och gör att man tappar information (och om nån citerat det du skrev finns det synligt i alla fall).
Som det här inläggen du skrivit, om man skulle radera hela tråden så skulle plötsligt ingen som söker hitta mitt svar att det går att serva dem själv. Så man får stå för det man skriver, och låta informationen finnas kvar till näste man som har liknande frågor!

Scott Equalizer 2,
Okej ska leta fram indiern låter intressant.
Att jag ville ta bort inlägget var mest för att jag trodde den tog plats å till slut bara låg i vägen.
Då får det ligga kvar.
Tack för hjälpen ska kolla det du skrivit.
Mvh
Frank

Scott Equalizer 2,
Kul tråd. Jag har en del erfarenhet av 1 an och kan väl säga att när man väl förstår hur den funkar så är det inte så svårt att serva den. Alla seals går att hitta genom konventionella kanaler. Här är en tråd på mtbr där jag själv bidragit.
https://forums.mtbr.com/scott-sports/ransom-equalizer-oil-change-650983.html
Dock vill jag höja en varningens finger mot att det är j-ligt högt tryck i de här små rackarna så man ska tänka på säkerheten när man pysslar med dem.
Lycka till!

Scott Equalizer 2,
Sorry för trådkapningen, men jag måste bara försöka få lite mer info av LasseB.
Igår var det dags för första riktiga provturen för mitt hopplock av den Scott Ransom 30 jag köpte för nån månad sen och som jag servade dämparen på. Måste säga att den funkade över förväntan som vintercykel. Fjädringen fick jobba på ordentligt på diverse vägar och stigar som såg ut som tvättbrädor efter vädrets tina-frysa-cykler.
Du skrev i andra forumet att du konverterat till 650b och korrigerat geometrin. Det låter väldigt intressant och är nåt som jag också funderat på sedan jag köpte ramen, så du får gärna visa och berätta vad du gjort!

Tillbaka
Topp