Scott Equalizer dämpare låter som en pipleksak?

Docko

Ny medlem
Har en Scott Genius 40 -09 som inte gått så många mil än. För några dagar sedan började bakdämparen, Scott Equalizer, ge ifrån sig ett pipande ljud. Ljudet uppstår på tillbakavägen då pistongen är på väg in i dämparen, på nervägen hörs ingenting. I övrigt funkar den som den skall, jag är bara extremt allergisk mot missljud! Någon som känner igen detta, tips på botemedel?
Scott Equalizer är ju tyvärr inte så mek vänlig för en rookie.

Tack på förhand!

Hej!

Min piper också en del också på tillbakavägen, långsammare rebound ger mer pipljud. Jag tror det du upplever är helt normalt.

Gällande service så utförs det vad jag har förstått genom att man skickar in sin dämpare till Scott och får tillbaka en nyservad för en kostnad om några hundringar. Kolla med din lokala återförsäljare.

/Jonas

Hallå!

Aha, det var ju på ett sätt bra, att inget förmodligen är trasigt men jag tycker fortfarande det är väldigt störande att lyssna på. Känns ju dock rätt meningslöst att skicka in den på service om det är "normalt" beteende för den. Hade hoppats att det fanns något knep för att bli av med detta, något man kunde smörja eller liknande:)

Tillbaka
Topp