Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en Gardena Sileno City 500 från ca 2020. När jag skulle starta upp efter vintern är det ju alltid en procedur.
1. Blå blinkande diod. Avgränsningsslingan trasig. Ok, det har arbetats på tomten. Fixar.
2. Gul blinkande diod. Guideslingan trasig. Ok, det har arbetats på tomten. Fixar.
3. Röd blinkande diod. Antenn trasig. Kontakta Gardena. Jag kontaktar Gardena som säger att stationen troligen är trasig och tycker jag ska skicka in den för felsökning och reparation. Men att jag kan testa med annan om möjligt. Får låna en från grannen. Men den beter sig likadant. Kontrollmätt matningsspänningen. Kontrollmätt slingorna. Avgränsningsslingan är låg och bra, medans guideslingan ligger högt. Men stationen larmar ju inte på den så det borde vara ok.
Jag har kontaktat Gardena igen men tänkte att det skadar inte att kolla med happys användare. Någon som har någon aning om vad som kan vara fel?
Precis, hög resistans. Men hade det varit för högt tänker jag att den borde blinkat gul i laddstationen.Vad menar du med "ligger högt"? Hög resistans? Antar att du testat grannens station med dina kablar, vad händer om du testar din station med grannens kablar? Eller din station med en temporär liten testslinga?
Jag har endast varit med om problem 1 och 2, men efter x antal reparationer räckte det för att jag skulle byta till slinglös. Vilket i sig säkert kommer innebära nya problem.Vi har en Gardena Sileno City 500 från ca 2020. När jag skulle starta upp efter vintern är det ju alltid en procedur.
1. Blå blinkande diod. Avgränsningsslingan trasig. Ok, det har arbetats på tomten. Fixar.
2. Gul blinkande diod. Guideslingan trasig. Ok, det har arbetats på tomten. Fixar.
3. Röd blinkande diod. Antenn trasig. Kontakta Gardena. Jag kontaktar Gardena som säger att stationen troligen är trasig och tycker jag ska skicka in den för felsökning och reparation. Men att jag kan testa med annan om möjligt. Får låna en från grannen. Men den beter sig likadant. Kontrollmätt matningsspänningen. Kontrollmätt slingorna. Avgränsningsslingan är låg och bra, medans guideslingan ligger högt. Men stationen larmar ju inte på den så det borde vara ok.
Jag har kontaktat Gardena igen men tänkte att det skadar inte att kolla med happys användare. Någon som har någon aning om vad som kan vara fel?
Min klippare funkade fint, det var användaren som var problemet. En av dem fick bytas ut.Är det bara min Gardena-klippare som är i princip problemfri? (Ja, förutom när någon klantskalle varit framme med maskrosplockaren då.)
Förutom när roboten själv klippte kabeln vid många tillfällen. Jag hade satt den med märlor men på rätt knölig mark så ibland kom bladen in i kabeln. Det var i alla fall lätt att hitta kabelbrottet där roboten hade stannat, men alltid ett helvete att skarva ihop en redan spänd kabel.Min klippare funkade fint, det var användaren som var problemet. En av dem fick bytas ut.
Rekommenderar att använda två sockerbitar och 15 cm kabel så blir det lätt som en plätt.Förutom när roboten själv klippte kabeln vid många tillfällen. Jag hade satt den med märlor men på rätt knölig mark så ibland kom bladen in i kabeln. Det var i alla fall lätt att hitta kabelbrottet där roboten hade stannat, men alltid ett helvete att skarva ihop en redan spänd kabel.
Sockerbitstanken slog mig några gånger men kändes inte helt väderbeständigt?Rekommenderar att använda två sockerbitar och 15 cm kabel så blir det lätt som en plätt.
Lärt den hårda vägen efter att ha kompletterat kabel med märlor.
Passa på att gräva ner där den fastnat
Min tomt är också knölig och roboten kör fast ibland, men att starta om roboten då och då och eventuellt lösa ett problem där den ofta fastnar är klart smidigare än att klippa själv.
Finns krympskarvhylsor med smältlim. De klarar oväder utan problem.Sockerbitstanken slog mig några gånger men kändes inte helt väderbeständigt?
Såna härSockerbitstanken slog mig några gånger men kändes inte helt väderbeständigt?
Det är sådana jag har kört. Hade underlättat att reparera ändarna såhär
Nope, min funkar också utan problem. Det ända är att den kör fast ibland, men 9 gånger av 10 gör den det på samma ställe så…vilken dag som helst ska jag göra något åt det.Är det bara min Gardena-klippare som är i princip problemfri? (Ja, förutom när någon klantskalle varit framme med maskrosplockaren då.)