Scott Scale 10 - förvirrad av framväxel

Babbar

Aktiv medlem
Jag ska köra 2x fram på denna Scott Scale 10 men fattar inte hur jag får ihop det med framväxel. Ramen har en tydlig märkning där klämman för en framväxel ska sitta (34,9 mm) men korgen hamnar på alldeles för högt för att kunna växla i så fall. Och jag kan inte flytta ner klämman mer för där är det fäste för flaska samt att formen på ramen slutar vara rund. Sen finns det ett gängat hål lite längre ner som jag inte förstår syftet med.

Någon som har koll? Skulle behöva få ihop det här snarast.

/A

Bilagor

• IMG_20190511_183914.jpg
    IMG_20190511_183914.jpg
    261 KB · Besök: 73
  • IMG_20190511_183925.jpg
    IMG_20190511_183925.jpg
    272.4 KB · Besök: 67
Babbar sa:
Jag ska köra 2x fram på denna Scott Scale 10 men fattar inte hur jag får ihop det med framväxel. Ramen har en tydlig märkning där klämman för en framväxel ska sitta (34,9 mm) men korgen hamnar på alldeles för högt för att kunna växla i så fall. Och jag kan inte flytta ner klämman mer för där är det fäste för flaska samt att formen på ramen slutar vara rund. Sen finns det ett gängat hål lite längre ner som jag inte förstår syftet med.

/A

På andra scale verkar de gå med hängarfästet ovan nedersta flaskhållarskruven, har du rätt växel?

Bilagor

• Screenshot 2019-05-11 at 19.05.13.png
    Screenshot 2019-05-11 at 19.05.13.png
    343.5 KB · Besök: 74
@nisseson typ det jag frågar... vad finns det för alternativ som passar denna ram? Jag skulle gärna använda en vanlig "klämma-på-ramen" typ men som sagt får jag inte ihop det eftersom korgen hamnar så pass långt upp.

Senast ändrad:
Crocko sa:
Babbar sa:

/A

På andra scale verkar de gå med hängarfästet ovan nedersta flaskhållarskruven, har du rätt växel?

Det där ser absolut smidigast ut. Har ingen sån framväxel liggandes dock. Ska skapa en köpes annons omedelbums! Tack!

Tillbaka
Topp