Scott Speedster 20 2013/2014

Peppekött

Ny medlem
Tänkte köpa min första racer och kollat in en begagnad Scott Speedster 2013 alt 2014 (säljaren visste ej) med följande spec.
Växlar: Shimano 105 runt om
Bromsar: Shimano R561
Fälgar: Syncros Race 28 Aero
Gaffel: Speedster Carbon (kolfiber)
Pris: 7000kr

Cykeln har endast används ett fåtal ggr pga tappat intresse. Har således "stått" i ca 2år så jag antar att det är nyskick på cykeln. Skor, pedaler samt sadelväska ingår. Vad tycker ni om priset? Och vad tycker ni om modellen? Tänkte ha cykeln till att asfaltpendla ca 45-50 km T.o.R någon dag i veckan när det är bra väder och nöjesåka/träna lite med på helgen.

Är den så fin och så lite cyklad så kan det säkert vara ett bra köp. Nya verkar kosta runt 12.

Så du får försöka kika på den, testa så den passar och så. Känns de bra så klipp den, missnöjd med skicket så pruta. Passar den dåligt, dåligt bortom räddning så gå därifrån.

Tack för svar! Ok det låter bra. Har du nån vetskap om hur komforten är på denna racer? Den har ju kolfibergaffel men har för mig att jag läste någonstans att den kunde vara något stötig?

På en cykel som stått still så mycket. Kan det vara någon fara med däcken då? Att gummit inte har blivit "motionerat"?

Jag körde hela förra säsongen på en Speedster 20 - 2014 (dom är vita).
Jag tyckte det var en väldigt bra cykel med bekväm körställning.
Däcken är inget att fundera på, dom byter man ju ändå då och då.

Ringde idag på den igen för att boka påtittning, tyvärr var den redan bortlovad då. Riktigt störigt då det verkar vara en perfekt instegsracer. Får vara snabbare nästa gång, svårt det här med begagnade racercyklar. Dem verkar ryka snabbt om det är något att ha.

Tillbaka
Topp