Scott Speedster S20 ?

• Trådstartare Trådstartare ABL
  • Start datum Start datum

ABL

Medlem
Scott Speedster S20 ?
Hade funderat på en Canyon Roadlite som komplement till MTBn, dock är min storlek slutsåld.

Funderar nu om jag ska vänta in 2013 modell eller slå till på en Scott Speedster S20 för ca 7700 kr, vad säger den samlade massan med mer vana av racer än mig ?

Scott Speedster S20 ?
Har också cyklat s20 med nöje. Den brukar få bra omdömen som instegshoj i tidningar.

7.7 är ett mycket bra pris om nytt, jag skulle slå till. Den går att köpa ny i tyskland för det priset ungefär, men nog svårt stt hitta en i lager så här sent på säsongen. Beggat skall den vara mycket litet använd och max ett, möjligen två år, för att det priset skall vara ok.

Roadlite är nog en bättre cykel (enligt tester brukar den anses litet vassare vad jag förstår) Tror 7.0 finns kvar fortfarande. Men då pröjsar du drygt tio, så s20 ser prisvärd ut. Väntar du på 6.0 i några veckor är det knappt tio, s20 ser fortfarande prisvärd ut.

Och radon r1 4.0 ser mer prisvärd ut ändå, med 799-849 eur. 899 med triple.

Scott Speedster S20 ?
Är grymt nöjd med min av 11 årsmodell. Har bytt hjul och sadel/sadelstolpe, det höjde hojen ett par snäpp till ett överkomligt pris. Hade en himla tur ock fick den snuskigt billigt från Norge ca 6600 SEK!

Tillbaka
Topp