scott twinlock - Hur sitter den fast?

plussen

Medlem
Jag skruvade isär handtag, broms och twinlock systemet idag... Skulle justera lite. Och när jag skulle sätta tillbaka allt så får jag inte allt på plats givetvis.

Jag förstår inte hur twinlock systemet ska sitta fast... Jag har ringat in på bilden där jag hittar en skruv som kan dras åt men det blir inte så tight att den sitter fast. Kan det vara på nåt mer sätt den ska sitta? Får för mig att den på något sätt satt ihop med bromshandtaget?

Tänkte om någon har något förslag på vad som blivit fel...

Bilagor

• twinlock.PNG
    twinlock.PNG
    20.4 KB · Besök: 68
Det finns en liten plastring som ersätter handtaget... En välsorterad Scott-handlare har sådana... Annars har jag några stycken nånstans..

Ser ut som på bilden...
253123_00_c.jpg

Senast redigerad av en moderator:
plussen sa:
Aha... Så den ska sitta inuti hålet där och sen dra åt skruven alltså?

Japp, den ringen ersätter handtaget så man kan dra fast det på styret. Jag har så på min Genius med Lizard Skinz lock on handtag på...

Det finns en liten plastring som ersätter handtaget... En välsorterad Scott-handlare har sådana... Annars har jag några stycken nånstans..

Ser ut som på bilden...
Visa bilaga 344083
Hej
Ska byta handtag på grabbens, ska kolla i påsen som följde med cykeln om nån av plastbitarna var en sån annars köper jag gärna av dig. Synd att såga sönder handtaget…

Tillbaka
Topp