växelcykel
Medlem
SDP-skor på en räcer
Men inte flaties..Jäpp. SPD.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men inte flaties..Jäpp. SPD.
1) Bra poäng - hoppar dessa skyddsklossar.Ja. 1: de kommer fortfarande vara lika obekväma att gå i och du kommer ha två gummigrejer att behöva stoppa undan nånstans.
2: något av förslagen i tråden, dvs grus-spd-skor eller flats.
3: Grok är Musk.
Längre, fortare och mindre trött. Jag vet, ty jag hade SPD förut, Bontrager-nånting.... längre och mindre trött ...
Det är inte helt med sanning överensstämmande och ytterst på marginalerna. GCN har testat flats (med cykelskor för flats) mot spd-sl, skillnaden var typ 30 sekunder på en timma. GCN har även (för mååånga år sedan) testat energiförbrukning flats vs spd-sl, flats hade mindre energiförbrukning än spd-sl. Om flats bara är lite sämre än spd-sl kan spd inte vara mycket sämre än spd-sl.
Skillnaden ligger helt i känslan och reklamens värld gör någon som inte tävlar.
Jag har cyklat två randolopp på 1200 och 1500 km med flats och led inte av det.
För mig var det ett panikbeslut när jag två veckor innan UTU 2022 insåg att mina fina Bont spd-sl inte skulle fungera på 1500 km.Längre, fortare och mindre trött. Jag vet, ty jag hade SPD förut, Bontrager-nånting.
Varför hade du inte SPD-SL?
Rundtramp är överreklamerat. Höftens "lyftarmuskler" är relativt andra muskler svaga och mindre uthålliga. Vi har därför inte styrkan att lyfta pedalerna hela tiden. Jag hinner inte heller ställa om mina muskler till lyft vid högre kadens. För mig fungerar rundtramp bara i de första tramptagen efter ett stopp och i branta uppförsbackar. Jag hinner däremot med att sparka pedalerna framåt och dra dem bakåt (så jag har 3/4 rundtramp).Som gjorda för rundtramp! ...Har en känsla av att just rundtramp är en faktor bakom de olika ståndpunkterna i diskussionen.