SE X8 och ANT+-pulsband, hur gör man?

• Trådstartare Trådstartare JNA
  • Start datum Start datum

JNA

Medlem
Hej
Är det någon som har lyckats koppla ihop sitt ANT+-pulsband till sin SE X8 mobil? Hur gör man i så fall?
Hittar inget på SE:s hemsida och inget vettigt på något forum heller.
Jag har google My tracks installerat och det ska stödja pulsband av olika typer och telefonen ska efter senaste uppdateringen (februari 2011) ha stöd för ANT+ om jag förstått rätt.
Jag har mailat SE support i ärendet men kollar här också, antar att svaren kommer snabbare här...

Antar att den appen du kör också måste ha stöd för ANT+, det är inte säkert att det finns nån som har det..

Det ser åtminstone ut som appen har stöd för ANT+ eftersom man i den kan välja om det pulsband man har är av typ ANT+ eller blåtand. Men det kanske fattas någon del, vad vet jag. Frustrerande att det ska vara så svårt att hitta vettig info någonstans.

Vi pratade lite appar i den här tråden och jag är själv mkt intresserad av att testa hur det kan tänkas fungera med mobilen men har liksom dig inte funnit något svar på min fråga. Inte mer än det jag länkade till i den tråden...

Jag har en X8 och ett Garmin pulsband och de hittar varandra. Men jag hittar inget datafält som visar pulsen! Måste man ha betalversionen av Endomondo?

Tillbaka
Topp