Semester tips lvg / mtb önskas.

Ekorre

Ny medlem
Hej.

Vecka 31 ska jag och tjejen ut på semester, först tänkte vi ta och cykla ett par dagar i åland med bas i marie hamn.

Sen tänkte vi hyra en stuga nånstans, och ha lite dagliga utflykter.

Har tips om några trevliga stugbyar, eller cykelvägar med lite traffik.
Helst Landsväg men mtb funkar kannon det me.(får mecka ihop nån mtb cykel åt henne då) Tekniskt mtb tror inte är något för tjejen.
+ om det kan finnas saker att göra om det skulle regna mycket någon dag.

Funderat lite på Rättvik, för man precis varit där och verkade ganska trevligt.
Säfsen har man varit flera gånger. Ungefär så långt sträcker sig mina kunskaper.

Ekorre

Men Åland är ju helt suveränt. Antingen har ni bas i Mariehamn som du skriver eller så ö-luffar ni runt. Dock blir det inte fokus på cykling då eftersom öarna ju inte är så jäkla stora vilket kommer glädja tjejen men göra dig ledsen :)
Annars finns det mycket mulliga landsvägar på Åland att uforska också om man vill köra lite längre turer.

Får hålla ett öga på den här tråden, behöver också lite inspiration.

Har man inte något mot att åka bil en bra bit så är Rallarvägen i Norge helt fantastiskt vacker. Rekommenderar hotellet i Finse (1222?) för övernattning. Lätt cykling, men på rullgrus utför var det skönt med riktigt mountainbike, iaf om man skall njuta av det.

Tyvärr kommer det inte bli några svetto turer, vi var på gotland en gång och jag lovade tjejen lunch på resturang, men vi passerade ingen så jag bjöd till på en powerbar, inte populärt. (måste varit fel smak på den=).

Ska kolla in Norge lite närmare, men tror att det blir lite långt borta. Men kanske nästa år =)
Har spanat in dalaturen, men den vart för dyrt. Kanske man köra dalaturen på egen hand.

Tjejen cyklar mer racer, men man kanske ska ta mtb istället så kan man hoppa in i grus vägar också. Det kommer endå inte vara svetto tempo.

Tillbaka
Topp