Raggamuffin
Aktiv medlem
Semesterfundering, var é "alla"?
Sista dagen innan semester här. Går och väntar på katastrofen innan jag kan stänga jourtelefonen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förr var det svårt att få folk att engagera sig och ställa upp med att träna ungdomar, vara med i styrelser, arrangera lopp och event. Nu dyker inte folk ens upp och cyklar när det ordnas lopp.
Det var svårt förr, men svårare nu.Är det lätt nu? :)
Samma här, gick på semester för nån timme sedan ?Sista dagen innan semester här. Går och väntar på katastrofen innan jag kan stänga jourtelefonen.
Vem behöver jobba!?Semester? Andra dagen på jobbet EFTER semestern, inte bitter alls...
Var också där under öppningshelgen. Galet med folk!JBP var överfull under öppningshelgen. Var där torsdagen och köerna sträckte sig galet långt upp i backen.
Några måste jobba, men för de flesta räcker det att vara anställda.Vem behöver jobba!?
Det är lite orättvist att vi är en sådan avkrok i världen. Det tar ett dygn från Stockholm innan du är i norra Tyskland och kan röra dig snabbt. Och enligt min erfarenhet är det omöjligt att lita på att SJ kan ta dig dit. Förra året kördes det färja från Stockholm, i år fick det bli från Göteborg.
Ska jag flytta från Stockholm så kan jag ju lika gärna flytta ned till kontinenten direkt.Man kan ju bo lite längre söderut i Sverige än Tjockhult. ?
Man kan göra det, men det är inte rätt. Risken är ju också att man hamnar för långt söderut, t.ex. i östdanmark.Man kan ju bo lite längre söderut i Sverige än Tjockhult. ?
Man kan göra det, men det är inte rätt. Risken är ju också att man hamnar för långt söderut, t.ex. i östdanmark.
Många måste jobba, men andra är smarta.Några måste jobba, men för de flesta räcker det att vara anställda.
Många måste jobba, men andra är smarta.
Då har vi nog vart på olika "hav", har aldrig legat och trängts med så mycket båtar som förra veckan ?Samma ute på havet tycker jag, extremt lugnt med båtar i år. Lugnare än pre-covid. Sommaren 2020 var helt hysterisk däremot.
Just nu cyklar jag inte ens.Mest provocerande är smarta och rika jävlar som ändå jobbar fast de inte behöver det, istället för att cykla. Borde vara olagligt.
Då har vi nog vart på olika "hav", har aldrig legat och trängts med så mycket båtar som förra veckan ?
Ja det känns väldigt konstigt. Men troligtvis handlar det väl om sunken cost fallacy. För många är nog en sån resa något som gör ordentligt avtryck i hushållskassan, och försäkringarna brukar väl inte täcka naturkatastrofer?Reportage fr skogsbränderna på Rhodos i Aktuellt igår. Hotell evakueras, ett par hotell hade t.o.m. brunnit ner, etc. Reportaget avslutas med att berätta att folk fortsätter flygas ner, ex.vis Ving skulle flyga ner 1300 personer idag.
Jag kan inte låta bli att undra hur f-n man är funtad om man sätter sig på ett plan ner dit under dessa omständigheter? Är folk så j-a kåta på att ”komma ner till solen”, ”få ett miljöombyte”, etc, att de är villiga att utsätta sig för vad som helst? Men troligen är väl majoriteten lallare som inte har koll på läget där nere, och det kommer säkert snyftreportage under veckan där de klagar…
”Det är ju omringat av vatten så man är ju säker, känner jag, säger turisten x.”Ja det känns väldigt konstigt. Men troligtvis handlar det väl om sunken cost fallacy. För många är nog en sån resa något som gör ordentligt avtryck i hushållskassan, och försäkringarna brukar väl inte täcka naturkatastrofer?
?”Det är ju omringat av vatten så man är ju säker, känner jag, säger turisten x.”
Ja, jag hörde den dåren i Aktuellt igår ?”Det är ju omringat av vatten så man är ju säker, känner jag, säger turisten x.”
Covid var utmärkt på många sätt.Härligt tycker jag att människor nu flyger på som vanligt till Grekland, Italien, Thailand, Florida etc etc.. ?
Märkligt att man måste förbjuda och stänga ned för att Svensson ska uppskatta resmål närmare hemmet - man måste tydligen tvingas ta ansvar för klimatet.
Älskar att semestra hemmavid. Reser gärna utomlands men det ska mycket till innan jag sätter mig på ett flygplan med tanke på effekterna. Under Covid-somrarna tyckte jag att det var så fint att människor öppnade ögonen för det som finns i närområdet och i Norden. Massor med folk i skogarna, på stränderna, som tältade och cyklade, hyrde båt och så vidare.
Det här är delvis mitt fel. Körde ner till Italien den här semestern och det var ju fint på många sätt men en sommar utan månskogen och 1000-metersleden är inte riktigt semester. Som tur är kommer det en ny semester nästa år ??Efter att ha tillbringat ett antal dagar i jbp och hunnit med en resa till Åre. Börjar jag fundera om cykling var en covidgrej? Det var ju inte tomt i björnen såklart men långt ifrån tidigare år, i jarse åker man runt runt utan mer än några enstaka före dig i liften. Tidigare år har kön ringlat lång under semestern.
Ligger folk och steker kring Medelhavet istället eller vad är grejen ??
Liftarna är ju inte stängda än!Det här är delvis mitt fel. Körde ner till Italien den här semestern och det var ju fint på många sätt men en sommar utan månskogen och 1000-metersleden är inte riktigt semester. Som tur är kommer det en ny semester nästa år ???️
Lofsdalen har väl alltid sjukt lite folk i liften? De somrar vi varit där har vi i princip aldrig fått köa en sekund. Enda gångerna är när folk ska åka upp till lederna ovanför bike parken eller vandra känns det som. Men de har öppet ändå år efter år...Ja, vi var förförra veckan i Lofsdalen. En vecka på sommaren som vanligt. Och det var skrämmande lite folk i liften. Det lär inte gå att bedriva verksamhet på det viset. Synd.
Ja, fast jag upplevde det som klart färre i år jämfört med förra och förförra året.Lofsdalen har väl alltid sjukt lite folk i liften? De somrar vi varit där har vi i princip aldrig fått köa en sekund. Enda gångerna är när folk ska åka upp till lederna ovanför bike parken eller vandra känns det som. Men de har öppet ändå år efter år...
Om inte ”alla” brinner upp förstås.Ni ska se att alla kommer tillbaka efter att Sydeuropa har brunnit upp.
Det är väl för transport när rosén kickat in strax efter lunch...?Tycker mig ha sett fler bilar med cyklar ute i trafiken än tidigare år. Sen betyder det ju inte nödvändigtvis att det cyklas mer bikepark et.c. för det (och merparten är ju inte heller mountainbikes).