[semi OT] Hjälp mig slippa krampen i baksida lår
Jag cyklar och springer en del, och räknar mig som relativt vältränad, och får sällan kramp vid cykling eller löpning. Men om jag däremot börjar böja benen så att hälen liksom går upp mot rumpan, så börjar det i princip alltid krampa i baksida lår. Spelar ingen roll om jag gör det som en del av uppvärmning under rörelse, eller om jag bara ställer mig upp på ett ben och försöker lyfta andra hälen bak mot rumpan.
Förstår inte riktigt hur jag kan ha så otroligt lätt att få kramp där, och tänker att det måste ju finnas några bra övningar jag kan göra för att träna bort det. Eller om det är pga stelhet och att jag borde försöka lösa något problem med rörligheten. Helst tips på ev. övningar man kan göra hemma, då jag är rätt dålig på att ta mig i väg till gym särskilt regelbundet.
Förstår inte riktigt hur jag kan ha så otroligt lätt att få kramp där, och tänker att det måste ju finnas några bra övningar jag kan göra för att träna bort det. Eller om det är pga stelhet och att jag borde försöka lösa något problem med rörligheten. Helst tips på ev. övningar man kan göra hemma, då jag är rätt dålig på att ta mig i väg till gym särskilt regelbundet.