Ser detta rätt ut? från cyklingssugen nybörjare (-:

Jörgen G

Medlem
Hej!
Kanske skall börja med en snabb presentation. Jörgen heter jag och hör hemma i Helsingborg. Jag började för en tid sen att fräscha upp min cykel inför våren och sommaren, men annat kom i mellan.
Nu till min fråga:

Jag har haft av frikransen och rengjort kransarna, men när jag nu skall sätta ihop det blev jag osäker på hur det såg ut innan jag delade på grejerna (:
Tänkte om någon som vet kan kolla på bilderna och se om det ser ut som det skall. Problemet är att jag fick de 2 "ringarna" över. En tjock, en smalare (och så muttern som spänns mot gafflen.)
Minns inte var de skulle sitta. Är de på rätt plats på bilden, och sitter de isf i rätt ordning?

Är inte helt säker på om jag satt i hjulaxeln (osäker på termerna) på rätt håll. Om den i stället skall sticka långt ut på vänster sida istället?

Cykel=Marin Rocky Ridge
Nav=Shimano Deore LX FH-M560

Tacksam för hjälp. Det är för fint väder för att stå i garaget! (-:
/Jörgen

Bilagor

• nav.JPG
    nav.JPG
    59.6 KB · Besök: 22
  • nav2.JPG
    nav2.JPG
    58.7 KB · Besök: 13
  • 5.JPG
    5.JPG
    64.5 KB · Besök: 21
Ett enkelt tips är att ta ett par bilder innan och medans du demonterar okända cykelprylar, sen är det bara titta vid återmonteringen samtidigt som du lär dig till nästa service :-) T

Tack. Jag har precis börjat med det. Kanon med digitalkamera. Jag delade på hojen innan jag ägde kameran (:

/Jörgen

Tillbaka
Topp