Serva Manitou Markhor

• Trådstartare Trådstartare tpn
  • Start datum Start datum

tpn

Aktiv medlem
Serva Manitou Markhor
Tänkte göra en service på grabbens gaffel, en Manitou Markhor 100mm 26".
Enligt manualen behöver jag två olika oljor
  1. Semi-bath Oil, 5/40w Synthetic - Manitou part number 85-0022
Åtgång 30ml, hittar den bara i USA.
  1. 5wt Maxima Fork oil - Manitou part number 85-0023
Lite oklar åtgång men verkar vara en del då den bara säljs i 1L-förpackning. Hittar den också bara i USA.

Någon som kan peka mig åt rätt håll och har tips på vart jag kan handla?
Har skickat ett mejl till Racing Bike Sweden men där brukar man få vänta på svaren emellanåt.

Serva Manitou Markhor
5 oljan kan du använda vad du vill eller ta den olja du har på hyllan det funkar med 2.5 olja med smörjningen av yterbenen är vanlig motorolja.så det behöver inte vara märkes specifik olja.

Serva Manitou Markhor
Tänkte göra en service på grabbens gaffel, en Manitou Markhor 100mm 26".
Enligt manualen behöver jag två olika oljor
  1. Semi-bath Oil, 5/40w Synthetic - Manitou part number 85-0022
Åtgång 30ml, hittar den bara i USA.
  1. 5wt Maxima Fork oil - Manitou part number 85-0023
Lite oklar åtgång men verkar vara en del då den bara säljs i 1L-förpackning. Hittar den också bara i USA.

Någon som kan peka mig åt rätt håll och har tips på vart jag kan handla?
Har skickat ett mejl till Racing Bike Sweden men där brukar man få vänta på svaren emellanåt.
Manitous 5w40 syntethic olja är Motorex Power Synt 4t 5w40. Går att köpa i 1L för 300 spänn från karlströms.

Serva Manitou Markhor
Motorolja i ytterbenen (t.ex biltema) och någon 5wt dämparolja/gaffelolja till dämparen (biltema har sådan också vill jag minnas). Klart.

Serva Manitou Markhor
@tpn Hur gick det med din service? Vad valde du för oljor?
Det var en bra fråga det! Minns att jag gick in till lokala MC-handlaren och fick ett par oljor som jag använde - gaffeln exploderade inte utan fungerade som önskat.
Men väldigt osäker på vad det var för oljor, får ta en titt i garaget om de finns kvar. Återkommer.

Tillbaka
Topp