jojjebojje
Medlem
Servat nav trasigt - Bikester ohjälpsamma - vad göra?
Jag fick mitt DT Swiss 240 nav med ratchet problem servat via Bikester i början av sommaren. När jag skulle ekra navet upptäckte jag att det fanns strukturella skador kring ekerinfästningarna samt flertalet luddstrån/hårstrån intrasslade i ratchet-delen. Jag anar att navet inte komma hålla under långvarig belastning.
Så jag bad om att antingen få den skadade delen utbytt eller ett nytt nav, vad som vore enklast. Det har varit mailande fram och tillbaka med Oliver på Bikester som varit knappt hjälpsamma och nu senast ett kort intetsägande svar. Dom vill ersätta mig 650kr för ett knappt använt nav för 3000kr som jag inte vågar cykla på.
Jag har även varit i kontakt med DT Swiss som erbjudit sig hjälpa mig direkt om jag ger dom tillräckligt med uppgifter för att spåra serviceärendet. Men Bikester ger mig inte mer uppgifter än ett ärendenummer som tydligen inte är tillräckligt för att söka upp rätt verkstad.
Har ni några tips på vad jag kan göra? Finns det några enklare steg än att kontakta ARN i det här läget?
Hittade en tråd med väldigt liknande problem som inte bådar gott:
Så jag bad om att antingen få den skadade delen utbytt eller ett nytt nav, vad som vore enklast. Det har varit mailande fram och tillbaka med Oliver på Bikester som varit knappt hjälpsamma och nu senast ett kort intetsägande svar. Dom vill ersätta mig 650kr för ett knappt använt nav för 3000kr som jag inte vågar cykla på.
Jag har även varit i kontakt med DT Swiss som erbjudit sig hjälpa mig direkt om jag ger dom tillräckligt med uppgifter för att spåra serviceärendet. Men Bikester ger mig inte mer uppgifter än ett ärendenummer som tydligen inte är tillräckligt för att söka upp rätt verkstad.
Har ni några tips på vad jag kan göra? Finns det några enklare steg än att kontakta ARN i det här läget?
Hittade en tråd med väldigt liknande problem som inte bådar gott:
Erfarenheter av bikester.se?
Jag beställde lite småpryttlar i förrgår och de däremot är på väg. Eller, fyra artiklar blev tre olika kollin med separat faktura och ett har redan kommit fram. Det är bara cykeln (det enda viktiga) som det inte händer nåt med. :cautious: Mejl, chat eller ring Bikester?
happyride.se