Setup för inomhuscykling, hjälp!

Tobbgun

Medlem
Hej!
Jag går i tankarna att skaffa mig nån sorts setup för inomhuscykling, jag har lite krav som gör det svårare att hitta någon passande produkt. Har ni några förslag?

1. Vill gärna ha kraftmätning och ett plus om det går att köra Zwift.

2. Jag vill att det ska vara förhållandevis tyst, har testat några trainers men tycker att de låter ganska mycket.. (Jag har en landsvägcykel som jag använder nästan dagligen, lite bökigt att koppla av och på hela tiden men skulle funka med trainer)

3. Jag kommer ha begränsad åtkomst till strömuttag, så att det går att köra utan strömkabel vore det bra.

4.Vill lägga max 15.000kr totalt.

Jag har kommit fram till antingen Tacx Neo 2 (fick höra att den är bland de tystaste trainers på marknaden och funkar ok utan strömkabel.)

Eller kanske en Titan Life S80 Pro,

Någon som har testat denna och vet om kvalitén är OK?

Jag ser inte att spinningcykeln har någon effektmätare vilket trainern Tacx Neo 2 har. Därtill går den senare att köra utan extern strömkälla och är väldigt tyst (om man bara ser till att smörja cykelns kedja och underhåller frihjul mekanismen).

Om du vill inomhusträna med ett mål är Neon att föredra men om du mest är ute efter att cykla runt och uppleva den virtuella världen i Zwift funkar spinningcykeln förmodligen kika bra.

Jag flikar in en fråga till den samlade kunskapsbanken.
Min gravelbike står på en Elite Qubo Digital Smart B+. Funkar bra. Qubo'n spänner fast bra på QR-axeln och storleksmässigt klarar den av 142 och 148mm.
Men... På min Scalpel som jag skulle vilja växla med på trainern så sticker inte thru-axeln ut tillräckligt för att trainern ska gå att spänna fast. Finns det annan axel man kan köra för det...

Tillbaka
Topp