viktorsten
Medlem
Shimano Di2 - Behov av justering av inställning?
Hej! Jag har ett Shimano Di2-system och en så kallad junction A så jag kan ladda systemet till min tempocykel men dock så har jag insett att jag saknar möjligheten att göra ändringar av växlingssystemet.
Här beskrivs att man måste ha en extra enhet för att koppla upp till bluetooth och shimanos E-tube project app:
bettershifting.com
Mina frågor:
- Har jag förstått det rätt att jag absolut måste ha en sån här för att justera inställningarna? Länk till en sådan enhet:
bikeshop.se
- Den förra ägaren har ställt in inställningar för systemet som jag då inte behövt justera och om jag är nöjd med det som är - behöver jag en skaffa en sådan bluetoothenhet? Kan det hända att de gamla inställningarna försvinner med tiden/om det händer något med cykeln?
Vänliga Hälsningar,
Viktor
Här beskrivs att man måste ha en extra enhet för att koppla upp till bluetooth och shimanos E-tube project app:
Di2 FAQ: - I pressed the button on the junction box, but bluetooth won't connect | BetterShifting.com
The **road junction A (SM-EW90 / EW-RS910)** manual mention that you can press-and-hold the button on the junction box to enable bluetooth connection mode… and
Mina frågor:
- Har jag förstått det rätt att jag absolut måste ha en sån här för att justera inställningarna? Länk till en sådan enhet:
Shimano Di2 Bluetooth/ANT+ Trådløs Enhet E-Tube Port X2, EW-WU111 - Bikeshop.se
Sändare som sänder både ANT+ och Bluetooth. Kan kopplas till smartphones, surfplattor eller PC och datorer. Visar batteri- och växelstatus. Ansluts mell...
Vänliga Hälsningar,
Viktor