Shimano Dura Ace Växelreglage - reservdelar?
Mitt högra växelreglage (Dura Ace 7900 10 speed) har efter en innesäsong (med lite för mycket svett...) nu kapitulerat och kan inte längre växla ned till tyngre växel. När jag demonterade det och körde en omgång WD40 i det efter tips i denna video kunde jag notera att att en fjäder har gått sönder, vilket förmodligen är fjädern som gör nedväxlingen möjlig. Hittade även denna video som visar hur man demonterar växelregalget och återställer igen. 4 min in i videon visas fjädern som är trasig för mig. Det hjälper dock inte inte utan reservdelar. Någon som vet om dessa fjädrar (och ev andra delar) går att köpa någonstans?
Verkstaden var tveksam till att reparera, utan föreslog att jag köper ett nytt reglage.
Är det Shimano 105 (ST-5600) som är budgetvalet att ersätta med, om jag ej får tag på reservdelar?
Cykeln har några år på nacken och jag räknar med att köra max en säsong till på den och vill därför inte lägga för mycket pengar på nya handtag!
Verkstaden var tveksam till att reparera, utan föreslog att jag köper ett nytt reglage.
Är det Shimano 105 (ST-5600) som är budgetvalet att ersätta med, om jag ej får tag på reservdelar?
Cykeln har några år på nacken och jag räknar med att köra max en säsong till på den och vill därför inte lägga för mycket pengar på nya handtag!