weldion
Aktiv medlem
Shimano GRX växelreglage slutat att fungera - hur löser jag detta?
Mitt 11-växlade högerreglage till min gravel packade ihop första timmen på semestern, så cykelsemestern är lite hotad just nu.
Kan bara växla mellan de två högsta växlarna just nu.
Fått det att fungera när cykeln hänger uppochned i mekstativet, så det känns som det är något skitfel egentligen.
Har i alla fall inte givit upp om att få igång det.
Har hittat ett Shimano 105-reglage till salu att ha som en temporär lösning till det går att beställa ett nytt GRX (om 14-15 veckor).
Tråkigt dock med 2000 spänn för en hyllvärmare.
Finns det någon roligare lösning (förutom att få igång nuvarande reglage)?
Byta till någon Sram AXS-lösning (finns säkerligen inte i lager)? Har ett par passande hjul med X01 Eagle-kassett monterad.
Köpa en hel GRX-grupp (även DI2), fruns gravel skall få GRX ändå.
Ser dock dystert ut med leveranstider på egentligen allt. Ett 105-reglage kanske ändå är en rimlig lösning för att få trampa snart igen.
Kan bara växla mellan de två högsta växlarna just nu.
Fått det att fungera när cykeln hänger uppochned i mekstativet, så det känns som det är något skitfel egentligen.
Har i alla fall inte givit upp om att få igång det.
Har hittat ett Shimano 105-reglage till salu att ha som en temporär lösning till det går att beställa ett nytt GRX (om 14-15 veckor).
Tråkigt dock med 2000 spänn för en hyllvärmare.
Finns det någon roligare lösning (förutom att få igång nuvarande reglage)?
Byta till någon Sram AXS-lösning (finns säkerligen inte i lager)? Har ett par passande hjul med X01 Eagle-kassett monterad.
Köpa en hel GRX-grupp (även DI2), fruns gravel skall få GRX ändå.
Ser dock dystert ut med leveranstider på egentligen allt. Ett 105-reglage kanske ändå är en rimlig lösning för att få trampa snart igen.