MrSpock
Aktiv medlem
Shimano vevlager som motsvarar VP BC73
Hej!
Vevaxel på min Kona Dew c:a 2004 har börjat glappa och vad jag läst mig till ska jag byta vevlager och ev vevparti.
Vevlagret är VP BC73:
Vad heter Shimanos motsvarighet till detta vevlager? Jag har googlat men inte hittat informationen. T.ex. BB-UN55 verkar ha samma mått, passar den?
www.bikester.se
Även BB-UN26 ser ut att passa, vad är skillnaden mellan BB-UN26 och BB-UN55?
www.bikester.se
Kan jag behålla mitt gamla vevparti eller måste jag byta det också? Jag har i och för sig inga problem med att byta, i och med att jag har Altus komponentgrupp är delarna ganska billiga.
Vevpartiet som sitter på är original och heter TrueVatix X-flow och jag är nog sugen på att uppgradera det också.
Tack på förhand.
Vevaxel på min Kona Dew c:a 2004 har börjat glappa och vad jag läst mig till ska jag byta vevlager och ev vevparti.
Vevlagret är VP BC73:
Vad heter Shimanos motsvarighet till detta vevlager? Jag har googlat men inte hittat informationen. T.ex. BB-UN55 verkar ha samma mått, passar den?
Shimano BB-UN55 BSA Bottom Bracket 68mm Hölje | bikester.se
Shimano BB-UN55 BSA Bottom Bracket 68mm Hölje - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Shimano Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
Även BB-UN26 ser ut att passa, vad är skillnaden mellan BB-UN26 och BB-UN55?
Shimano BB-UN26 Bottom Bracket 68 mm, BSA-lager, f.FC-C510, med distanser och skruvar | bikester.se
Shimano BB-UN26 Bottom Bracket 68 mm, BSA-lager, f.FC-C510, med distanser och skruvar - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Shimano Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
Kan jag behålla mitt gamla vevparti eller måste jag byta det också? Jag har i och för sig inga problem med att byta, i och med att jag har Altus komponentgrupp är delarna ganska billiga.
Vevpartiet som sitter på är original och heter TrueVatix X-flow och jag är nog sugen på att uppgradera det också.
Tack på förhand.