Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jodå de funkar, men ingen angenäm upplevelse, obefintlig känsla. Nästan lika illa som fälgbroms ;)Nejdå, rätt servade så funkar de. Inte som hydraliska kanske, men betydligt bättre en vad min bak gjorde igår..
Javisst. Om vajern går av, då byter man den. Och så använder man keramisk yta på fälgen, så bromsas den inte sönder (vilket den inte gör ändå på landsväg, typ).Har du tänkt på vad som händer om vajern brister!Eller den utslitna fälgen!
![]()
Få nog hålla med. Första gången jag fått fel på en Shimanobroms, som ej är mitt egna fel (råka förstöra ett ZEE handtag på förra cykeln, fråga ej hur. Men olja ÖVERALLT) hahahaDet är mest slump eller otur. Jag har bara Shimanobromsar av olika MTB-modell och de flesta funkar utmärkt men har bytt 2-3 läckande handtag på tio år.
Jag har inget att erinraJavisst. Om vajern går av, då byter man den. Och så använder man keramisk yta på fälgen, så bromsas den inte sönder (vilket den inte gör ändå på landsväg, typ).
Hydrauliska skivbromsar på mtb verkar vara grymt, jag har bara testat några gånger men fattar absolut att det måste vara grymt skönt med det där bettet. På grus har jag inte saknat det, men har riktigt bra fälgbromsar. På landsväg verkar det typ helt meningslöst så länge man inte har kolfiberfälgar och fälgbroms, för det tycks vara riktigt värdelöst.