Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
macster161 sa:Det tråkigaste med Happy är alla dumma jävla inlägg som inte för något framåt.
macster161 sa:Det tråkigaste med Happy är alla dumma jävla inlägg som inte för något framåt.
Billigare och tyngre. Jag upplever också att XT-kassetten växlar sämre. Men shimanos reglage är trevliga.marran sa:GX har större omfång, 10t vs 11t gör större skillnad än man först kan tro. Ungefär motsvarande att gå från 42t till 46t i andra änden av kassetten.
Xt har ordentligt mycket billigare kassett.
Inte alla, NX använder vanlig men väger bly :)marran sa:Tänk på att du behöver rätt body, XT använder "gamla vanliga" HG-bodyn medan GX precis som alla andra Sram 11-delade använder XD-body.
Bly och bly men nästan ett hekto mer än M8000.Rattnalle sa:Inte alla, NX använder vanlig men väger bly :)marran sa:Tänk på att du behöver rätt body, XT använder "gamla vanliga" HG-bodyn medan GX precis som alla andra Sram 11-delade använder XD-body.
M8000 är också rätt tung med tanke på att det ändå är aludrev i den.emmer sa:Bly och bly men nästan ett hekto mer än M8000.Rattnalle sa:Inte alla, NX använder vanlig men väger bly :)marran sa:Tänk på att du behöver rätt body, XT använder "gamla vanliga" HG-bodyn medan GX precis som alla andra Sram 11-delade använder XD-body.
En större skillnad är väl att steget upp till 42 inte är lika hysteriskt stort.
Jag tycker att SRAMs reglage är allt annat än distinkta men när det växlar bak känns det i hela cykeln. Shimano känns klicket i reglaget men växlingen knappt alls.grynning sa:Största skillnaden är väl känsla i reglaget och omfånget på kassetten. På shimanos reglage kan man växla ner genom att trycka reglaget fram eller bakåt, vilket är en rätt trevlig detalj medans SRAMs reglage känns lite mer distinkt. Vad man gillar handlar om personliga preferenser.
Grip eller Trigger?Rattnalle sa:Jag tycker att SRAMs reglage är allt annat än distinkta
Trigger. Mina kändes mest svampiga. Visserligen inte världens bästa vajerdragning på den cykeln men det blev ändå bättre när jag bytte till Shimano.emmer sa:Grip eller Trigger?Rattnalle sa:Jag tycker att SRAMs reglage är allt annat än distinkta
Rattnalle sa:Jag tycker att SRAMs reglage är allt annat än distinkta men när det växlar bak känns det i hela cykeln. Shimano känns klicket i reglaget men växlingen knappt alls.grynning sa:Största skillnaden är väl känsla i reglaget och omfånget på kassetten. På shimanos reglage kan man växla ner genom att trycka reglaget fram eller bakåt, vilket är en rätt trevlig detalj medans SRAMs reglage känns lite mer distinkt. Vad man gillar handlar om personliga preferenser.
Helt klart personliga preferenser och upplevelser där.