Shims till sadelstolpe?

Oggler

Aktiv medlem
Shims till sadelstolpe?
Är det någon som vet var man enkelt får tag på ett shims till sadelstolpe 30,9mm till 34,9mm? Jag har googlat mig less. Produkten har utgått över allt. Eller så är det dyr frakt. Ska det vara så svårt att få tag på?

Senast ändrad:
Shims till sadelstolpe?
botanisera bland dina glassburkar tills du hittar en med lagom tjock plast?

forma till den med varmluftspistolen. kragen är om du har tur inbyggd.

Shims till sadelstolpe?
När jag skulle ha tag i shims hittade jag väldigt få som inte var löjligt korta så jag har för mig att det slutade med eBay och dyr frakt för min del. Det var fortfarande billigare än två nya dropperstolpar :-P

Shims till sadelstolpe?
Oggler sa:
Nu när dropperstolpar börjar bli norm så tycker jag att shims borde bli en allt vanligare produkt.
Står med ilsket fet text i början av manualen till min gamla Reverb att den absolut inte får användas med shim. Jag har gjort det ändå i två år.. :-P
Men är man en sån som läser instruktionerna så..

Senast ändrad:
Shims till sadelstolpe?
Jag har en ram med ett hål som är 34,9. Jag har en thomson-stolpe som är 30,9. jag har ett shims som är 34,9 till 31,6. Jag kan alltså antingen skaffa en ny stolpe som är 31,6 eller ett nytt shims som möjliggör användandet av min befintliga thompsonstolpe.

Totalkostnaden för ett shims får ju då inte bli flera hundra.

Shims till sadelstolpe?
Oggler sa:
Jag har en ram med ett hål som är 34,9. Jag har en thomson-stolpe som är 30,9. jag har ett shims som är 34,9 till 31,6. Jag kan alltså antingen skaffa en ny stolpe som är 31,6 eller ett nytt shims som möjliggör användandet av min befintliga thompsonstolpe.

Totalkostnaden för ett shims får ju då inte bli flera hundra.

Både Wiggle och Superstar har 30,9->34,9 i lager för typ 150kr inkl. frakt.

Shims till sadelstolpe?
är det fortfarande så att man ska behöva handla från utlandet för att få tag i ovan nämnda plast/metall-bitar?

34,9 rör och 30,9 dropper..

Shims till sadelstolpe?
är det fortfarande så att man ska behöva handla från utlandet för att få tag i ovan nämnda plast/metall-bitar?

34,9 rör och 30,9 dropper..
Första träffen på google.
DBDB9A6F-1038-454A-A036-7F8DEDBE5862.png

Tillbaka
Topp