Shit. Allvarlig olycka i Halmstad.

Tjena!

Den trappan är riktigt brant och riktigt jävla lång.. Har själv cyklat ner där några gånger..
En gammal kompis studsade på sista platån och slog sig rejält illa, sedan dess har jag inte kört där..
Är inte förvånad att något såpass allvarligt har hänt där..

För få cyklister har hjälm över huvud taget. I övrigt håller jag med Knäskålen, trappan är riktigt läskig, men jag är å andra sidan DH-fobiker. Det är därför jag håller på med XC som nästan till hälften är uppför.

får hålla med, den trappan är läskig. när farten ökar lite så har man nästan ingen möjlighet att bromsa i kombination med dom platåerna som dyker upp emellan

Det är ett par långa stentrappor (röd linje i eniro-bilden nedan) som går i spikrak linje nedför en 200-300 meter lång sluttning. Tror att alla med mountainbike någon gång funderat på att cykla nedför den trappan. Otäck olycka. Hoppas det går bra för killen.

Bilagor

• trappa.JPG
    trappa.JPG
    83.4 KB · Besök: 53
Tjena!

Npn.. Vad jag har hört så är det denna trappan..

namnls.JPG ht=616

Den trappan du ritade ut slutar ju med z-staket rakt över.. Då får man f-n vara riktigt puckad för att köra där.. Det tar ju tvärnit..

Aha, så det var den trappan...

Vad för slags staket är ett z-staket? I trappan jag ritade ut är det fritt blås från utsiktstornet och hela vägen ner. Är inget staket ivägen vad jag minns.

Tjena!

z-staket är ett sånt som brukar sitta vi gångbanor och cykelbanor, dvs som man måste sicksacka igenom..

Det har iallfall suttit ett sånt allra längst ner på den trappan, precis innan vägen.. Men det är rätt många år sedan som jag var där och kollade..

Men fram tills sista trappsnutten så kan man dra på bra.. Har blivit ett och annat race ifrån utkikstornet och ner..

Tillbaka
Topp