pedalerohjul
Medlem
sidewall blowout!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sixten Fors sa:Mellan 5,6 och 7,4 bar är rätt tryck. Mer än 7,4 bar är fel tryck. Eller 80-105 psi om du använder den skalan.
Visst kan man köra 60 psi / 4,1 bar om man är lättviktare och gillar mjuka däck, så länge man inte får genomslagspunka är det bara att åka.Spacekitty sa:Det beror väl på vikt och annat... jag kör oftast neråt 60 på mina Conti 4000IIs framtill, har aldrig fått ett såndant utblås på sidan.Sixten Fors sa:Mellan 5,6 och 7,4 bar är rätt tryck. Mer än 7,4 bar är fel tryck. Eller 80-105 psi om du använder den skalan.
Jeppe_E sa:Jättescary med sidewall blowout. I believe it kan be the däcktryck som ghostar. But, I kan ha wrong. Eller så seatar inte beaden ordentligt.
Jeppe_E sa:Jättescary med sidewall blowout. I believe it kan be the däcktryck som ghostar. But, I kan ha wrong. Eller så seatar inte beaden ordentligt.
Konkret sa:Jeppe_E sa:Jättescary med sidewall blowout. I believe it kan be the däcktryck som ghostar. But, I kan ha wrong. Eller så seatar inte beaden ordentligt.
Lyktstoplemedhjul är det du?
Jeppe_E sa:Konkret sa:Jeppe_E sa:Jättescary med sidewall blowout. I believe it kan be the däcktryck som ghostar. But, I kan ha wrong. Eller så seatar inte beaden ordentligt.
Lyktstoplemedhjul är det du?
Det där tar jag nästan som ett personligt påhopp :p
Och du är förvånad över att däcken går sönder? Varför 8 bar? Vad är grejen med alla som inte fattar vilket tryck man skall ha i däcken? 8 bar var ok i gamla 23 mm däck som var 22,5 mm breda i verkligheten. GP4000Sii som i 25 mm utförande är 27,5 mm breda i verkligheten behöver 6,5 bar för att vara lika hårt som ovanstående gamla däck var med 8 bars tryck.pedalerohjul sa:Kört på 8bar och däcken gick lätt att kränga på men svåra att få på plats så att de blev riktigt "runda".
Visst visst, men enligt Mavic går deras fälg sönder vid 7,27 bar och enligt DT går deras fälg sönder vid 7,82 bar (...kanske inte sönder direkt, men det är vad de sätter som max tryck i fälgens/hjulets manual).pedalerohjul sa:OK, jag fattar men enl. Continentals tryck tabell kan man ha 95-120 psi och 120 psi är 8,27 bar!
Sixten Fors sa:Och du är förvånad över att däcken går sönder? Varför 8 bar? Vad är grejen med alla som inte fattar vilket tryck man skall ha i däcken? 8 bar var ok i gamla 23 mm däck som var 22,5 mm breda i verkligheten. GP4000Sii som i 25 mm utförande är 27,5 mm breda i verkligheten behöver 6,5 bar för att vara lika hårt som ovanstående gamla däck var med 8 bars tryck.pedalerohjul sa:Kört på 8bar och däcken gick lätt att kränga på men svåra att få på plats så att de blev riktigt "runda".
JTF sa:(inom parentes kan det vara värt att nämna att långt ifrån alla pumpmätare visar rätt, dvs en som visar exempelvis 7,5 bar kan i själva verket ha pumpats till exempelvis 8,2 bar, men givetvis kan det även vara tvärt om åt andra hållet)