Sidi cykelskor MTB

Remne

Medlem
Sidi cykelskor MTB
Är på jakt efter nya skor inför sommaren till XC/Trail cykling och kollat lite på Sidi's modeller, hur är dom?
Det finns inte så jätte mycket att läsa men de brukar få höga betyg och lär vara smala i lästen, så hur bred är deras version "mega"?

Har trampat i vinter med ett par Shimano MW500 så det har blivit att man kikat på xc501/701 men även ME502/702 och det är väl i den prisklassen som det handlar om.

Fizik X5 Terra? Är det ett bra alternativ?
Det är vad jag kikat på än så länge, nu tänkte jag se vad den samlade expertisen säger... 😎

Lingon

Aktiv medlem
Sidi cykelskor MTB
Sidi är fina, storleken en aning större än shimano. Det enda jag inte gillar är att kolfibersulan är snorhal mot pedalen innan man klickat i. Har blivit några blodiga smalben pga det. :)
Kör shimano 701 nu till XC- och grushojen 1/3 av priset, lättare och bättre sula.
ME7 till skogsmaskinen.

Senast ändrad:

LarsM

Aktiv medlem
Sidi cykelskor MTB
Jag har Sidi både i vanlig läst (Eagle) och Mega (Dominator). Mina fötter är relativt normalbreda (svensk läst) och Mega känns bra direkt. Men mina Eagle har med tiden format sig efter foten och funkar bra också. Men skulle välja mega vid nytt köp.

Topp