Siljan 2016

Siljan 2016
Jag och två vänner ska köra siljanrunt, vet inte riktigt vad som kan förväntas tidsmässigt? Körde Vätterrundan på fem gubbar på 9,42 förra året som referens

Siljan 2016
42Hz sa:
Är det verkligen bara jag som kör för Happyride? =)

Jag har cyklat för Happymtb förut. Men i år blev det nog för arbetsgivaren. Ber om ursäkt. Hursomhelst har jag som primärt mål att få en trevlig tur. Är inte tränad för något Pb. Får jag 7:e hästen på raken så är jag nöjd.

Siljan 2016
Sist jag körde så fick vi två fikastopp, ett som inkluderade varsin prinsesstubbe. Osäkert på vad den totala tiden blev. Tack till mamma och pappa Borgefors för det.

Men det är ju en enormt fin runda.

Siljan 2016
Siljan 2016
Skall prova en tur med Fredrikshof Farsta ikväll, sedan är vi redo.
Vad jag har läst mig till så är det lite anarki vid starten.
Skall vi samla ihop oss en stund innan 07:00 så att vi kan starta tidigt tillsammans?
Hur många av VR 06:20 och 04:08 är det som kör 160km? Perfekt tillfälle att träna ihop oss något. :)

Siljan 2016
PinHead sa:
Skall prova en tur med Fredrikshof Farsta ikväll, sedan är vi redo.
Vad jag har läst mig till så är det lite anarki vid starten.
Skall vi samla ihop oss en stund innan 07:00 så att vi kan starta tidigt tillsammans?
Hur många av VR 06:20 och 04:08 är det som kör 160km? Perfekt tillfälle att träna ihop oss något. :)

Tänkte oxå köra farstarundan ikväll!

Siljan 2016
Hoppar över träningen med Farsta ikväll, packar och vilar istället. Vilken ledare brukar ni åka med i Farsta? Jag brukar åka med Roger och Per, känns igen på Vallentunakläder och vit cykel

Senast ändrad:
Siljan 2016
Har aldrig cyklat siljanrunt så undrar lite allmänt.

Hur är banan? Några tunga partier?
Hur brukar det se ut allmänt med deltagare, tänkte på hur varierat det är med olika nivåer på cyklister.
Kör gärna med i en större klunga som snittar runt 35km/h

Siljan 2016
crap... sa:
Har aldrig cyklat siljanrunt så undrar lite allmänt.

Hur är banan? Några tunga partier?
Hur brukar det se ut allmänt med deltagare, tänkte på hur varierat det är med olika nivåer på cyklister.
Kör gärna med i en större klunga som snittar runt 35km/h

Min syn på det hela är att tyngsta bitarna är backen upp ut från Rättvik, backen i Tällberg och backen i Olsnäs men ingen av dem är särskilt extrem.

Blåser det mycket finns det några jobbiga ställen där det är väldigt öppet tex mot Siljan.

De farligaste ställena skulle jag säga är de stora rondellerna, endast toppat av överfarten tillbaka till Sollerön där det är mycket trafik åt båda hållen och många trötta hjärnor. Jag har inte sett olyckor på andra ställen, joförresten jag har sett ett par olyckor där husvagnar och husbilar slagit i cyklister uppför samt nån otäck olycka med mötande bil.

Siljan 2016
Nu är det länge sen jag cyklade Siljan, och när så skedde var det i måttlig takt men jag tyckte det var jobbigast från/efter Siljansnäs, många långa slakmotor som kommer på slutet när man är trött.

Siljan 2016
Ser ni en lång smal lätt grå gube med vit CF Trek model XL och vit hjälm så kan det vara jag, säg gärna hej. Jag siktar på att snitta 30 ensam så länge det håller. På slutet brukar jag hitta nån man kan dra som tycker att det var lite för långt och lite för jobbigt men som vägrar ge sig. Brukar bli trevliga pratstunder. Min plan är att inte gå i depå alls. men märker jag att det går för sakta kommer jag omvandla dt hela till fikatur deluxe. Hästen skall bärgas. Vi kanske ses. Lycka till allihop!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp