Siljan runt 2012

Siljan runt 2012
Hoppsan! Det där har aldrig hänt förut. Jag som har plats i stuga och allt. Jag åker nog dit och gör en fulstart.

Siljan runt 2012
Får nog bli en fulstart för mig med som det verkar. Mailade arrangören och frågande varför de har ett tak på anmälningar i förmiddags men har inte fått svar än.

Gör mig dock iofs inget om det blir en fulstart, har aldrig nyttjat loppets stationer eller annat och tiden kan jag ta själv. Är bara ute efter ett bra genrep inför VR med ett snabbdistanspass i belgisk kedja.

Blir dock en förlust för arrangören som inte får en anmälningavgift till vilket jag erbjöd dem i mitt mail om jag får anmäla mig. Kan inte se varför de har anmälningstak på Siljan runt med rullande start, är ju "bara" 3232 anmälda enligt deras startlista. Lustigt med ett anmälningstak tak på det 3232 deltagare förresten, hur tänkte de där?

Siljan runt 2012
Det var väl han som kunde räkna längst på ön som fick bestämma maxantalet. Hur skulle dom annars göra om dom tog ett för stort tal som ingen kunde kontrollera? :-)

Jävla åsnor, nu får dom inte mina pengar heller. Men dom kan å andra sidan stoltsera med att det är slutsålt. Är väl en garanti för att det blir dyrare nästa år dårå.

Siljan runt 2012
Vad är en "fulstart"? Betyder det att man kör loppet samtidigt som de som betalar fast utan nummerlapp och sånt? Det är ju i så fall brilljant! Jag tycker att det har gått inflation i startavgifter nu, 600:- för att köra tex Roslagsvåren om man efteranmäler sig. För det får man ingenting förutom korven efteråt om man inte stannar i depåerna vilket jag aldrig gjort. Fulstart var ju grymt!

Siljan runt 2012
Scott tokig skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan man ju göra på alla motionslopp, man
> får bara inte roffa åt sig i depå eller en
> tidschip.

Nu blir jag nästan sugen på att sälja min startplats i VR och fulstarta där också....

Siljan runt 2012
Selast skrev:
> Scott tokig skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det kan man ju göra på alla motionslopp, man
> > får bara inte roffa åt sig i depå eller en
> > tidschip.
>
> Nu blir jag nästan sugen på att sälja min
> startplats i VR och fulstarta där också....

Fast då får du i konsekvensens namn också låta bli att fylla på vatten i Fagerhult! :-)

Siljan runt 2012
Wtf jag hade tänkt köra siljan runt som en bra genomkörare inför VR. Nu får det bli en vanlig träningsrunda istället, kanske runt en sjö i dalarna.

Sollerö If bjuder inte ens på något att äta efter loppet, om man inte stannar i depåerna vad får man då för anmälningsavgiften, en tid!

Snart är vi tillräkligt många för att bilda en inofficiell snabbgrupp.

Siljan runt 2012
Lika förvånad jag. Men läser i en tidning att de inte lyckats få tag på tillräckligt med funktionärer o därför satt en panikgräns på 3500 deltagare. Som många andra märker de att inga unga vill ställa upp som funktionärer. Kanske därför loppen blir dyrare, alla vill åka men ingen vill jobba för sitt lokala arrangemang.

Siljan runt 2012
Fullt??

Hoppsan. Fast iofs bra att jag läste tråden, då kan jag släppa tanken på Siljan Runt och åka till Järvsö för premiärhelgen direkt istället.

Siljan runt 2012
Sådärja nu börjar det ordna upp sig med vädret.
Det har ju sett bra ut en tid, men nu är finvädret på gång till på Lördag...

d420.png

Siljan runt 2012
Vill man åka så går det nog bra att mejla till kansliet och fråga om man inte kan anmäla sig, det finns flera som gjort det senaste veckan och alla har fått en startplats.

Siljan runt 2012
Stewe skrev:
> Sådärja nu börjar det ordna upp sig med
> vädret.
> Det har ju sett bra ut en tid, men nu är
> finvädret på gång till på Lördag...

Precis! Fem till tio grader och regn. Härligt!

Siljan runt 2012
Ska köra siljan för första gången i år. Tänkte höra hur det är med parkeringar vid starten. Å hur ser det ut i starten, kö å komma iväg lr? Tänkte försöka rulla iväg vid åtta, hur långt innan bör ja va där då?

Siljan runt 2012
Kö att komma iväg är det, lite olika lång men vid 8 tar de nog 15-20 min att starta.... starta 8 så är de nog till att köa ca 7.40

Finns plats att parkera, men man får cykla en bit till start (nån km)

Siljan runt 2012
Ridley skrev:
> Vill man åka så går det nog bra att mejla till
> kansliet och fråga om man inte kan anmäla sig,
> det finns flera som gjort det senaste veckan och
> alla har fått en startplats.

Mailade dem redan förra veckan och då svarade de att de skulle se över hur de hade med nummerlappar. Fick svar idag att de nu gått igenom anmälningarna och kommer att släppa ett antal platser och att jag skulle svara med en anmälan om fortfarande var intresserad senast innan ons kväll kl 18:00. De gör enl. mailet en nummerlapp åt mig som jag får lösa ut kontant med en extra kostnad på 200 kr.

Anmälde mig,kör hellre loppet än att fulstartar trots allt.

Blir start med snabbgruppen kl 07:00 för min del, vilka mer tänker starta med då?

/Tomas N

Siljan runt 2012
> Ridley skrev:
> --------------------------------------------------
>
> Vill man åka så går det nog bra att mejla
> till
> KANSLIET och fråga om man inte kan anmäla
> sig,
> det finns flera som gjort det senaste veckan
> och
> alla har fått en startplats.

Altirando skrev:
>
> Mailade dem redan förra veckan och då svarade de
> att de skulle se över hur de hade med
> nummerlappar. Fick svar idag att de nu gått
> igenom anmälningarna och kommer att släppa ett
> antal platser och att jag skulle svara med en
> anmälan om fortfarande var intresserad senast
> innan ons kväll kl 18:00. De gör enl. mailet en
> nummerlapp åt mig som jag får lösa ut kontant
> med en extra kostnad på 200 kr.

Vill kolla vilken mejladress som ni som fått svar har använt? Avses "till kansliet" mejladressen på loppets sida, d.v.s. siljanrunt@solleroif.se ?

Siljan runt 2012
Jag har fortfarande plats i bil till och från Stockholm och/eller plats i stuga på Gesundaberget. Fredag till söndag. PM:a!

Siljan runt 2012
Machiavelli skrev:
> Vill kolla vilken mejladress som ni som fått svar
> har använt? Avses "till kansliet" mejladressen
> på loppets sida, d.v.s. siljanrunt@solleroif.se ?

Ja, jag mailade iaf till siljanrunt@solleroif.se men fick sedan svar från Irene Back, skulle tro det var från hennes jobbmail.

/Tomas N

Siljan runt 2012
Oj, det blev en tuff runda! Och det gick inte så fort heller. Jag kan inte bara skylla på vädret eller att jag satt på muggen och missade de lagom snabba gängen i starten. Benen sa ifrån ordentligt halvvägs. Lyckades i alla fall vara tillbaks innan regnet satt igång på allvar. Det var värre för dom som kom efteråt, tre grader och hur blåsigt som helst och dessutom massor av regn.

Siljan runt 2012
Inte blev det nån solskenstur direkt, kall hård vind och sen lite regn mot slutet men kul var det och träffade många trevliga cyklister på vägen! Otäck vurpa i början (jag kom iväg 07:11), hoppas det gick bra med killen som redan efter några km drog omkull i 35-40km/h :(

Siljan runt 2012
Läskig krasch i rondellen i Rättvik. Vi passerade när ambulanspersonalen pysslade om patienten. Framhjulet på cykeln såg ut som ett vikbart däck, hopvikt. Någon som vet hur det gick med cyklisten?

Tillbaka
Topp