Siljan runt 2024

Siljan runt 2024
Jaha, då har man haft premiär föri motionslopp på lvg. Det var väl inte så dumt. Finväder, men besviken över att det inte fanns nån sprinkler i Tällberg. Såg en herre liggandes vid vägkanten med guldfilt, nånstans mellan Leksand och målet, lite oklart mer exakt. Mötte sen ambulans med blåljus. I övrigt inga incidenter som jag såg. Väldigt platt bana tycker jag, men det beror förstås vad man är van med. Kom i mål på 04:40. Eftersom jag tänkt att det skulle ta runt sex timmar rullade det mkt fortare än jag trott, och känner mig dessutom inte överdrivet sliten. Men det kanske beror på pizzan och de två ölen jag belönat mig med.

Siljan runt 2024
6:30 ungefär i totaltid. Bilden tagen från golv och upp. Kunde inte resa mig sen pga kramp. Galen krampkänning i Solleröbacken innan mål. Bautapizza i Siljansnäs. Hoppas det känns bra imorgon. Det är konstigt, ju mindre jag tränar desto sämre går det. ?
Edit 6:46 var nog mer sant enligt nån lista jag hittade.

IMG_20240601_155647~2.jpg

Senast ändrad:
Siljan runt 2024
Jag hade bara ett fokus. Hämta en dalahäst. Cyklade nästan allt ensam eller först i gruppen. Cyklade ett tag med en kille på mtb/hybrid. Vi skojade om att vi skulle åka upp bredvid varandra och sitta och skrika "omkörning", "håll höger", och kanske lite okvädingsord bara för att hålla fokus uppe. Det kändes larvigt kul. Hittade en kille med krampkänning och musik på högtalare. Jag drog honom och nån/några jättelänge. Sen på slutet drog han iväg, det var ok, jag orkade knappt ta mig i mål.

Senast ändrad:
Siljan runt 2024
Min tionde runda avklarad och det var den som krävt absolut minst fysisk ansträngning. Rullade in på knappa 4:20. Efter ca 50mil på träningskontot så är jag nöjd och känslan var att jag utan svårighet hade kunnat fortsätta ett par timmar till i samma fart. Oförskämt fräsch, även nu på kvällningen.

Screenshot_20240601-124455.jpg
Messenger_creation_af716ba3-1f25-4b5f-ac8d-713cc01da349.jpeg
20240601_124859.jpg
20240601_114733.JPG

Siljan runt 2024
Till dem som cyklade:
Stod och fotade på några olika ställen i Tällberg mellan kl 09:25 & 10:46. Kanske kom du med på bild, säg färg på tröja, hjälm och cykel så kan jag kika om du fastnade på bild.
Hojade på blå Cannondale med svart hjälm och vit Boliviansk världsmästartröja. Vi var fyra pers som körde i likadana tröjor. Kul om det finns bild??

Siljan runt 2024
Hojade på blå Cannondale med svart hjälm och vit Boliviansk världsmästartröja. Vi var fyra pers som körde i likadana tröjor. Kul om det finns bild??
Menar du boliviansk nationsmästartröja eller är det någon för mig okänd specialtröja? Boliviansk nationsmästartröja med världmästarband på nedre delen av ärmarna?

Siljan runt 2024
Min tionde runda avklarad och det var den som krävt absolut minst fysisk ansträngning. Rullade in på knappa 4:20. Efter ca 50mil på träningskontot så är jag nöjd och känslan var att jag utan svårighet hade kunnat fortsätta ett par timmar till i samma fart. Oförskämt fräsch, även nu på kvällningen.

Visa bilaga 703251Visa bilaga 703252Visa bilaga 703253Visa bilaga 703254
Hm, 50 mil och 4:20 är inte illa pinkat. Även om det väl finns ”historiska förklaringar”?! Och icke-träningscykling?

Siljan runt 2024
Plockade min tredje häst, perfekt väder och då jag inte körde max så klarade jag mig fint, njöt av dofterna och utsikten. Min totaltid blev 6:02 , totalsnitt ca 27 km/h körde i princip solo fram till sista depån. Där hjälpe jag att dra några kollegor som hade fått lite olika känningar och hade tappat sina klungor. Jag märkte på slutet att jag hade lättare att tappa tempo men backarna efter Siljansnäs sög mycket kraft. Jag är nöjd då allt över 25 i snitt kändes ok. (redigerat tiden till total tid - strava visade aktiv tid 5:26)

Senast ändrad:
Siljan runt 2024
Största skandalen var ju att de bytt leverantör på dalahästarna. Lelles dalahästar, vad är det för bös? Är ju ingen äkta dalahäst fr Nusnäs längre!

Siljan runt 2024
Kan rada upp några gäng som jag har en del bilder på i alla fall:
Fredrikshof
Atlas Copco
Hudik triathlon
Brudpiga
Trysil
Spårvägen
några med klarröd tröja med en liten vit logga på höger sida av bröstet
Käppala
Malung
Mora
Team Sportia
Blå/Orange och det står ”Bygg” på ärmen
Senapsligan
Röd tröja med texten ”Så dumt” i gult på ärmen
Team Ljungskog
VCK
Falken

Senast ändrad:
Siljan runt 2024
Till dem som cyklade:
Stod och fotade på några olika ställen i Tällberg mellan kl 09:25 & 10:46. Kanske kom du med på bild, säg färg på tröja, hjälm och cykel så kan jag kika om du fastnade på bild.
@weldion Sista bilden i inlägg #83, VCK. Har du någon bild några sekunder senare? Min vita hjälm sticker upp i mitten i bakgrunden. VCK tröja, blåa skor och svart Canyon Aeroad.

Senast ändrad:
Siljan runt 2024
Till dem som cyklade:
Jag var lite senare till Tällberg, men gör ett försök ändå. Blå tröja, röd-svart hjälm och rawad White-gravel.

Siljan runt 2024
Till dem som cyklade:
Vit hjälm, svart tröja med grönt utan tryck, stor vit Trek. Sannolikt har jag ett plågat ansiktsuttryck, ograciös hållning och kan man läsa läppar, väser jag nog "Dalahäst". Startade sju, ingen aning när jag passerade, men kanske....

Siljan runt 2024
Hm, 50 mil och 4:20 är inte illa pinkat. Även om det väl finns ”historiska förklaringar”?! Och icke-träningscykling?

Sedan jag sålde Alviks Cykel så har jag inte cykelpendlat en meter, tyvärr. 9mil enkel väg till jobbet blir lite väl mastigt.

Det var länge sedan jag gjorde något åt med riktigt många mil. 2014 var senast jag var uppe och snuddade vid 2000mila gränsen. Jag tror att det är svårt att leva på dom gamla meriterna.

Trainer mil är inga mil i min bok... 70h Zwift i år men bara två pass som passerat 1h.

Siljan runt 2024
Sedan jag sålde Alviks Cykel så har jag inte cykelpendlat en meter, tyvärr. 9mil enkel väg till jobbet blir lite väl mastigt.

Det var länge sedan jag gjorde något åt med riktigt många mil. 2014 var senast jag var uppe och snuddade vid 2000mila gränsen. Jag tror att det är svårt att leva på dom gamla meriterna.

Trainer mil är inga mil i min bok... 70h Zwift i år men bara två pass som passerat 1h.
Jag tror att få nybörjare (=utan historik) och bara 50 mils trampande skulle greja 4:20. Och ffa inte att tycka att det var lätt. Bara en sådan sak som vana att cykla i grupp hjälper ju en del. Och jag gissar att zwiftandet inte direkt varit skadligt.

Hur som helst, bra tid med den träningsmängden.

Tillbaka
Topp