Single Malt - Ny billig fixie från Merlin

Om någon har något tips om en cykel en klass upp som också är prisvärd så tas tips gärna emot på det också - flip-flop-navet verkar dock soft...

For anyone interested, I was in contact with Merlin and the approx weight of the bike is 9.8Kg. Pretty light IMHO

Has anyone ordered and test it??

Den var ganska ful :/ Kanske om man vänder på styrstammen att den kan få ett trevligare utseende. Men då blir droppet rätt rejält..

/G

Polka skrev:
-------------------------------------------------------
> Beställde en igår. Blir spännande att se hur
> den är. Billig är den ju iafl!

Vilken storlek beställde du och hur lång är du?

har funderat på en, men är lite osäker på storleken.

Idag kom den hem!
Jag tycker den är skitsnygg! Det som behöver göras är att byta däck (från Heng shin tyre)..., byta styrstam och ev sadeln. Sadeln är jäkligt plastig.
Finishen på cykeln är sådär. Ser lite "kina" ut om man synar den noga.
Har bara testcyklat 100m men den kändes riktigt bra.
Att bromsarna sitter där de gör passar mig rätt bra!
Är 185 med långa ben och köpte 59cm. Den var lite stor. Trodde att 56 skulle varit väl liten men nu vet jag inte...
Känns ruskigt prisvärd!

Jag fick också en Single Malt idag. Storlek 59 känns bra för mig som är 188 cm. Sadeln är ganska plastig, men får duga för ändamålet (slask/en tur på stan/åka och handla-cykel). Bromshandtag och bromsar känns klena och nya är redan beställda, likaså nya däck och pedalstraps. Men, man får vad man betalar för och med ovan nämnda uppgraderingar blir det nog kalas. Vikt komplett hoj med orginaldelar (och min ding-dong ringklocka) är 10,8 kg.

Tillbaka
Topp