Single speed MTB

pean

Aktiv medlem
Single speed MTB
Jag är på jakt efter en single speed MTB, jag har letat och letat men inte hittat så många alternativ. Jag köper helst grejer i Sverige och är glad om jag slipper importera. Det enda jag hittat i Sverige är Kona Unit än så länge, men den är inte riktigt kittat som jag skulle vilja.

Min favoritram hittills är lågprismodellen Zion, snygg och precis min snåla prisklass. Surly 1x1 är ju en klassiker också förstås, men ingen av de finns i Sverige vad jag vet.

ALLA tips är välkomna. Begagnat nytt, komplett eller i bitar.

Jag är totalt på grön på cykling (har inte cyklat på allvar på 10 år) och har rätt taskig pejl på komponenter och bra och dåligt och vad som är bäst för mig.

Single speed MTB
Vem är Phil och vem mär Sievert?

Zion. Synd, jag vill ju ha stora däck förstås.

Kona Unit går att köpa som bara ram, men det kostar bara knappa 1500 till komplett. Kanske ska köpa den komplett och byta gaffel och bromsar, eller nöja mig som den är. Om jag fattat rätt så funkar det att smälla på skivbromsar rakt av på ram och hjul på den.

Förresten, jag hade hoppats på att landa på under 10 lök.

Single speed MTB
GT Peace tycker jag är prisvärd. Kolla med importören Motorgroup Scandinavia direkt, finns risk att representationen är lite sådär ute i handeln.

Vill du ha 29:a finns väl Gary Fisher The Rig kvar fortfarande?

Single speed MTB
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Ehum.. Har dom någon webb? Motorgroup Scandinavia
> alltså..

Vet inte, men telefon har de: 0303-17172

Tillbaka
Topp