Singlespeed-SM 2018 29 september i Vetlanda!

Luthman Photography sa:
Alltså, jag har tänkt flera gånger att jag borde vara med på det här. Men det är alltid lite för långt bort. Kan inte nån i sthlm vinna så det blir på hemmaplan igen.

Tjena!

Finns ju alltid folk från Storstan som åker ner, nån borde ha plats i en bil så spelar väl inte avståndet så stor roll. Det går rätt fort ner för E4:an och sen in till Vetlanda från Jönnet.

Kneecap sa:
Luthman Photography sa:
Alltså, jag har tänkt flera gånger att jag borde vara med på det här. Men det är alltid lite för långt bort. Kan inte nån i sthlm vinna så det blir på hemmaplan igen.

Tjena!

Finns ju alltid folk från Storstan som åker ner, nån borde ha plats i en bil så spelar väl inte avståndet så stor roll. Det går rätt fort ner för E4:an och sen in till Vetlanda från Jönnet.

Ännu fortare går det om man svänger av vid Mjölby.

Luthman: Domaren är mutbar så det är bara att komma ner och vinna :-)

Luthman Photography sa:
Jojo, men det hade varit smidigare ur familjesynpunkt om det bara var att fara iväg och köra över dan.

Tjena!

Över dagen? Det går ju inte, nummelappsutdelningen är ju redan på fredag kväll. Dessutom är ju efterfesten lika obligatorisk som regn en svensk sommar..

Kneecap sa:
Luthman Photography sa:
Jojo, men det hade varit smidigare ur familjesynpunkt om det bara var att fara iväg och köra över dan.

Tjena!

Över dagen? Det går ju inte, nummelappsutdelningen är ju redan på fredag kväll. Dessutom är ju efterfesten lika obligatorisk som regn en svensk sommar..
Det tar sin lilla tid att dricka 30 öl också... plus några groggar och shots...

Jag undrar lite försiktigt vad domaren önskar sig i muta? Lika sugen som alltid att ta hem sssm till Jädraås(där jag inte bor). Eller kanske Hellas?

Tjena!

Jag har stora planer på att muta brallorna av domaren och sen förlägga tävlingen till Pyramiderna ovanför Vålådalen. Det hade varit episkt. Men Hellas skulle vara roligt också, länge sen SSSM hölls i Fjollträsk.

Ni som vill ha SSSM i tokholm inser väl att ni måste lämna tullarna för att kunna ta "hem" den?! ;)

Postnords terminaler är i själva verket sk wormholes. Saker man stoppar in där hamnar på de mest oväntade ställen.

Teaser:
IMG_0542.jpg

IMG_0544.jpg

Spångest? Inget högt fall här i alla fall...

IMG_0545.jpg

Uppåt, ja helt flackt är inte banan. Och ja, det är brantare än det ser ut.

IMG_0548.jpg

Torrare än det brukar vara...

IMG_0550.jpg

Rotsurf

Tjena!

Det ser fortfarande rätt tunt ut i startfältet måste jag säga.. JLarsson kommer nog ta segern medans det kommer bli fight mellan mig och Herrarna Lingman om vem som kommer sist.. I år ska jag iaf ta mig runt. Tog en runda över till Sa Calobra och tillbaka ifrån Can Picafort idag som lite uppvärmning..

Jag är nog rätt körd. Ser inte att jag har möjlighet att komma iväg. Det är alldeles för mycket av allt annat och det påverkar min ork och tid på ett dåligt sätt. Stänger inte fönstret helt men bra nära. Sorry.

Ja d kanske är så att man ska försvara förra årets last man standing. Det är ju en deltävling som jag va duktig i.

Nu är även jag anmäld! Fru och barn med som supportteam.

Är det smidigast att köra 32:an från Mjölby eller ska jag köra ända till Jönköping? Körde nog alltid via Mjölby förr när jag besökte Vetlanda mer regelbundet.

Ska boka rum på Kvarndammens vandrarhem är tanken. Har som sagt bott där förut och det ligger centralt och här trevligt.

Tjoho! 32:an från Mjölby går snabbare. Speciellt nu när det blivit lite 100-väg innan Tranås nånstans. Seg sträcka mellan Mjölby och Eksjö annars...

Vet inte hur det fungerar med sån startramp, jättefin för övrigt :-), och Le Mans-start men jag ska fundera på det. Lättare är det nog att ordna en blöt målgång om det finns önskemål om det. :-)

Alltför obegåvad i formatet enpetarcykling för att deltaga, men eftersom jag bor nästgårds och ändå har planerat att komma och kika så anmäler jag mig frivillig som någon form av funktionär ?

Ifall det nu finns ett behov av detta......

Edit: autocorrect ain't very correct....

Senast ändrad:
iMats sa:
Vet inte hur det fungerar med sån startramp, jättefin för övrigt :-), och Le Mans-start men jag ska fundera på det. Lättare är det nog att ordna en blöt målgång om det finns önskemål om det. :-)

Tjena!

Är inte en blöt målgång målet med SSSM?

Vernersson sa:
Alltför obegåvad i formatet enpetarcykling för att deltaga, men eftersom jag bor nästgårds och ändå har planerat att komma och kika så anmäler jag mig frivillig som någon form av funktionär ?

Tjena!

Tejpa växlarna och cykla istället! Behövs ingen begåvning alls.

Vernersson sa:
...

Begåvning måste väl snarare ses som en nackdel när det kommer till sssm.

//j

Vernersson sa:

Som redan påpekat så är det ju bara att tejpa växlarna och trampa på så det är bara att anmäla sig. Vänligt av dig att erbjuda dig att ställa upp som funktionär. Du kan får reservplats som vätskefunktionär, dottern med kompis kommer sköta det annars. Alternativt kan du få agera hare och cykla först :-)

iMats sa:
Vernersson sa:

Som redan påpekat så är det ju bara att tejpa växlarna och trampa på så det är bara att anmäla sig. Vänligt av dig att erbjuda dig att ställa upp som funktionär. Du kan får reservplats som vätskefunktionär, dottern med kompis kommer sköta det annars. Alternativt kan du få agera hare och cykla först :-)

Hade gärna varit aktiv deltagare i SSSM men dessvärre har jag bara ett par timmar på lördag em att tillgå så då får det bli såhär istället.
Infinner mig således vid utsatt kartnål med glatt & hjälpsamt humör sagda dag & tid =)

Så! Nu har jag anmält första kvinnan till evenemanget ? Biggan hänger inte på happy men är trevlig ändå?

Trevligt! SSSM är ju en jämlik tävling så ingen speciell damklass här inte. När det gäller DFL och LMorWS samt vinnare så är det väldigt jämlika kvaliteter som gäller.

Tillbaka
Topp