Singlespeed-SM 2018 29 september i Vetlanda!

Aaah SSSM är det bästa på året och många minnesvärda minnesluckor har skapats under åren... Joelskogens camping med det sköna efterhänget är svårslaget. Banan på berghällarna i Göteborg där vi hade helikoptersurr som ljudmatta hela dagen är också nått jag aldrig glömmer. Däremot glömde jag bort hur banan gick på andra varvet så det blev en delad dfl med brorsan som inte heller hittade/kom ihåg...
Mitt första SSSM som jag cyklade var Linköping 2005 och det var en otroilgt rolig bana och dualsprinten uppför pulkabacken efter själva tävlingen grymt frän med tajta dueller och sköna typer. Missade tyvärr några SSSM efter det med ett SSVM i Sthlm 2006 som en riktig bottenotering i missar... 2009 blev det comeback i Karlstad med rolig bana och bikepulling som extra event.
Livet kom mellan igen och missade 2010-11...
Ursvik 2012 med såphala rötter. Hellas 2013 med torra rötter. Bastun i Ludvika 2015... Mediauppbådet i Vetlanda 2018 :)
Lite självgott måste jag säga att efterfesten i Jädraås 2014 var magisk också med bla 42hz kräkandes som en fjortis framåt morgonkröken efter att ha druckit 9%iga trappistöl oavbrutet sen 12 på dagen hehehe.
I år håller jag tummarna att SSSM går första helgen i oktober... sista helgen i september är det nämnligen ESS i Falun och jag har chans på topp 10 i H40 master i serien så den vill jag köra... men det är jag det...

Var ute och bättrade på markeringarna på banan idag.

20190815_134945.jpg

20190815_134346.jpg

Nummerlappsutdelning 4 oktober kl 19, tävling 5 oktober kl 11.

Mer info kommer.

Men nej!!

Hade faktiskt tänkt hänga på bröderna Lingman i år och kämpa om DFL platsen men ni har ju lagt det på helt fel helg!?

Hade vi valt helgen innan hade inte Henrik kunnat :-(

Edit: Inte jag heller!

Senast ändrad:
Tjena!

Hmm, alla gånger jag varit Nynäshamn så slutar kvällen på M*bar*go.. Vilken överraskning det skulle bli om Jomper helt enkelt låter SSSM gå längs TdR sträckningen!

Tillbaka
Topp