Sisjön, Oxsjön cykelförbud?
Vad är det som gäller vid Sisjön och Oxsjön egentligen, är det cykelförbud eller inte? Har cyklat där så länge jag kan minnas (har bott där i princip hela livet 21år) och ingen har någonsin på pekat något om det eller bryr sig för den del heller, det är självklart att man visar alla fotgängare sin respekt genom att sakta ner farten markant. Ioch med att Sisjön och Oxsjön är bra transport sträckor till olika stigar "tex Torrekullaleden", så är det ju synd om man inte längre kunde cykla där.
I alla fall så var det här om dagen då jag och en polare trampade runt och allt var helt perfekt, tills en äldre dam började gnälla att här var det minsan cykelförbud och att vi skulle läsa skyltarna. Visst vi tog det med en nypa salt, för att vissa i Askim måste vara så jävla märkvärdiga hela tiden (ursäkta språket). skyltar vid:
Skalldalen, parkeringen: Mopedförbud.
Skjutbana, parkeringen: Cykelförbud.
Trollåsen 100m från skjutbana (samma väg): Gångväg och Cykelväg.
Sisjön, scoutstugan: Mopedförbud.
Sisjön, 2a parkeringen: inget tror jag.
Ja alla verkar ha sin egna uppfattning om vad som gäller eller inte. Man kan ju börja undra vad våran kommunfullmäktige håller på med?
Mvh Jonas
I alla fall så var det här om dagen då jag och en polare trampade runt och allt var helt perfekt, tills en äldre dam började gnälla att här var det minsan cykelförbud och att vi skulle läsa skyltarna. Visst vi tog det med en nypa salt, för att vissa i Askim måste vara så jävla märkvärdiga hela tiden (ursäkta språket). skyltar vid:
Skalldalen, parkeringen: Mopedförbud.
Skjutbana, parkeringen: Cykelförbud.
Trollåsen 100m från skjutbana (samma väg): Gångväg och Cykelväg.
Sisjön, scoutstugan: Mopedförbud.
Sisjön, 2a parkeringen: inget tror jag.
Ja alla verkar ha sin egna uppfattning om vad som gäller eller inte. Man kan ju börja undra vad våran kommunfullmäktige håller på med?
Mvh Jonas