Sixsixone Kyle Strait knäskydd

Lincoln

Ny medlem
När syndafloden hindrar en från att sticka ut i skogen och cykla så börjar man ju som vanligt att fundera på ny utrustning. Har haft ögonen på ett par nya knä/benskydd ett tag då jag tycker att mina Fox 911 är lite för otympliga och glider runt för mycket då man trampar. Har kollat på Sixsixone:s Kyle Strait skydd och de ser ju bra ut men är det någon som har erfarenhet av dessa??????

Dessa knäskydd kan jag absolut rekommendera, har haft ett par sen i våras. Bra mycket bättre passform än tidigare knäskydd jag testat. Glider inte ner stup i kvarten heller - iallafall inte på mej.
Dessutom har dom stoppning på insidan av knät, vilket många andra saknar. Prisvärda !

Jag är lite orolig över att bli väldigt svettig om skydden har strumpa helt runt. Är det obefogat? kan tänka mig att det kanske är värt det om det inte finns bättre ventilerade skydd som sitter lika bra.

Det enda som inte är bra med dom är att dom lämnar smalbenet oskyddat, man kan komplettera med deras veggie varaiant om man vill... Inget problem om man kör med spd så klart.

Jag tycker dom uteslutande är de bästa ben/knä skydden man kan ha då dom sitter där dom ska och skyddar insidan samt utsidan av knät. Körde tidigare med ett par knä/smalbens skydd från daniese som var sköna, men dom åkte 9 ggr av 10 åt sidan nar man ramlade vilket gjorde att man slog knär i backen / cykeln.

Jag kör med plattisar och tar gärna de jacken man får i smalbenen när det innebär att alltid ha ett skyddat knä (ibland kör jag med veggisar på smalbenen, dh race etc.)

Om det blir väldigt svettigt? hela jag blir svettig när jag cyklar så jag bekymras inte över det :)

Ah, jag stod och klämde på 661 Veggie bara för några dagar sedan, och funderade. Veggieskenbensskydden (aj, vilket ord) har en kardborreremsa som man kan fästa fast knäskydd med, men det verkar bara vara Veggieknäskydden (puh) som hör ihop och har motsvarande remsa.

- Har någon den kombinationen, 661 Veggie + Veggie, och kan dela med sig lite synpunkter?

P.S. Spd hjälper inte ett skit. Jag landar hårt ändå. D.s.

Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hjälper? Jag menade att spd inte gör så djupa
> jack som plattisar....

Aha, en liten missuppfattning från min sida. Eftersom jag har en förkärlek för fempunktslandningar så känns i alla fall skenbensskydd starkt motiverade. Och bättre knäskydd än dotterns hjulskridskoprylar, som roterar redan innan jag slår i backen.

Det är väldigt lätt att komplettera veggies eler KS-knäskydd med ett par billiga fotbollsbenskydd från Sportson t.ex. Limma fast en bit kardborrband med Liquisole på benskydden å åk.
Personligen tycker jag att det är väldigt skönt att slippa en massa sår o ärr på benen, och är mkt nöjd med mina veggies o 50 kronors benskydd från Sportson.

/Sockergubben

Har kyle strait jag med.. Dom e grymma. Dock lyckades jag riva upp ena sidan på ett av dom. Fastnade otroligt nog i ena gaffelbenet som stack upp lite vid en krasch men nål o tråd gjorde susen o har funkar superb efter det med.. O jag har testat dom hårt ;)
KÖP!

mvh. Morfum.

Instämmer i det mesta som sagts. EN lite grejj bara: killar med kralliga ben bör prova först. Storlek L är aningens för små för mig (och XL finns inte?)

Cakeman skrev:
> Instämmer i det mesta som sagts. EN lite grejj
> bara: killar med kralliga ben bör prova först.
> Storlek L är aningens för små för mig (och XL
> finns inte?)

Om dem är alldeles för små köper jag dem av dig! Om du inte svettats sönder dem! PMa mig! :P

Klippte till på ett par Kyle Strait skydd i våras och har använt dem hela sommaren. Är väl i stort sett nöjd med dem. De sitter på plats och funkar bra till stigcykling. Till utföråkning väljer jag nog något kraftigare. De funkar under brallor också om man skulle vilja det. De blir förstås lite varma men det blir ju alla knäskydd. En liten irriterande detalj är dock att kudden som sitter ovanför knäskålen på vänstra skyddet vrider sig och trycker skyddet neråt, man märker inte så mycket av det när man cyklar men ändå. Högra skyddet sitter perfekt. Någon annan som haft detta probelm och förhoppningsvis löst det också?

Va? I första inlägget skriver du ju att du har funderat på ett par Kyle, men nu skriver du att du kört med ett par sen i våras?? eller är det jag som är snurrig...

Fässberg skrev:
> Va? I första inlägget skriver du ju att du har
> funderat på ett par Kyle, men nu skriver du att
> du kört med ett par sen i våras?? eller är det
> jag som är snurrig...

Det är du som är snurrig med andra ord :-)

Kalle Rak-skydden är fina, men jag tycker att 661 Tomcat både skyddar bättre och sitter bättre, kika på dem som alternativ med.

Tillbaka
Topp