Självhäftande linser med styrka

nordicmonkey

Aktiv medlem
Såg dom här på Stadiums hemsida när jag kollade efter sportglasögon. Någon som har testat dom här eller liknande? Skulle vara smidigt om det gick att flytta mellan olika glasögon som det står.

Mycket intressant! Ni fått gärna testa om de är stora nog att funka i goggles. -Det blir ju lite längre ifrån ögat än glasögon tänker jag.

Funkar bra, Hydrotac heter märket jag kör. Enda problem jag stött på är i ett par (glaciär)glasögon med ganska små linser, du kan inte klippa ner (anpassa) dem hur mycket som helst! Funkar dåligt i Googles o absolut inte med dubbel lins!

Har fått hem linserna nu. Jag testade först med ett par skydds glasögon från xxl. Men det blir inget bra med för stort glas i glasögonen som verkar vara vanligt just nu. Letade fram ett bar äldre sport glasögon där linsens storlek stämmer mer med glasytan. Där känns det bra men själva linsen har åkt ner några gånger när jag har provat dom. Vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska få det att fästa bätre. Är lite orolig att jag ska tappa linserna när jag är ute i skogen.

Länk till glasögonen som inte funkade något vidare:

Har fått hem linserna nu. Jag testade först med ett par skydds glasögon från xxl. Men det blir inget bra med för stort glas i glasögonen som verkar vara vanligt just nu. Letade fram ett bar äldre sport glasögon där linsens storlek stämmer mer med glasytan. Där känns det bra men själva linsen har åkt ner några gånger när jag har provat dom. Vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska få det att fästa bätre. Är lite orolig att jag ska tappa linserna när jag är ute i skogen.

Länk till glasögonen som inte funkade något vidare:
Jag har använt Hydrotac och billiga kinesiska kopior i över 10 år. Har det i alla mina cykel-och solglasögon.
Jag förstår inte varför de inte skulle funka med glasögonen du länkar. Enda jag kan tänka mig är att glaset är för plant. Det skall helst bukta något för att linsen skall sitta riktigt bra fast.

Red: Nu ser jag att dessa är med minusstyrka och det kan nog vara knepigt.
Det jag har är minusstyrka för att ersätta läsglasögon som en läsruta längst ned.

Senast ändrad:
Jag har använt Hydrotac och billiga kinesiska kopior i över 10 år. Har det i alla mina cykel-och solglasögon.
Jag förstår inte varför de inte skulle funka med glasögonen du länkar. Enda jag kan tänka mig är att glaset är för plant. Det skall helst bukta något för att linsen skall sitta riktigt bra fast.

Red: Nu ser jag att dessa är med minusstyrka och det kan nog vara knepigt.
Det jag har är minusstyrka för att ersätta läsglasögon som en läsruta längst ned.
Jag har också använt Hydrotac med plusstyrka som läsrutor en massa år men nu när jag försöker skaffa nya med lite mer styrka hittar jag inte dem någonstans när jag googlar.
Finns det några kopior som du kan rekommendera?

Jag har också använt Hydrotac med plusstyrka som läsrutor en massa år men nu när jag försöker skaffa nya med lite mer styrka hittar jag inte dem någonstans när jag googlar.
Finns det några kopior som du kan rekommendera?
Ali Express. Sök efter reading lenses sticker så får du många svar för runt 30kr

Hade köpt nya läsrutor att ha för olika behov.
Fick hem nya Alpe brillor och limmade i. Kan nu konstatera att åldersförändringen har stannat av och att jag inte är betjänt av så stå starka rutor. Blir att köpa hem nya rutor…

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp