loglog
Medlem
Ska jag köpa dyra fälgbromshjul?
Funderar på om jag ska uppgradera min gamla cross. Det är en Cannondale SuperX från 2011. Härlig lätt kolfiber ram men den har fälgbromsar och tar max ca 38 mm bak, kanske 42 mm fram. Så det finns lite inneboende begränsningar. Använder den mest för pendling men också lätt gravel.
Nu har bakhjulet pajjat. Är det värt att uppgradera med finare hjul? Hunt har rabatt på alu-hjul för ca 4500 kr med 19 mm innerbredd.
www.huntbikewheels.com
Alternativet är att köpa ett vintage hjul för några hundra som kommer vara tyngre och smalare.
Ge mig era takes, kan det ge så pass mycket extra bang for the buck att köra på Hunthjulen?
Nu har bakhjulet pajjat. Är det värt att uppgradera med finare hjul? Hunt har rabatt på alu-hjul för ca 4500 kr med 19 mm innerbredd.
HUNT 4 Season Aero Wheelset
Designed to take on a full winters training, without compromising when the sun comes out and the hammer goes down. With features like a 24/28 spoke count, extra sealing on the hubs, and brass nipples - these wheels want for nothing when being punished all year long.
www.huntbikewheels.com
Alternativet är att köpa ett vintage hjul för några hundra som kommer vara tyngre och smalare.
Ge mig era takes, kan det ge så pass mycket extra bang for the buck att köra på Hunthjulen?