Ska till gömmaren, vad får jag inte missa?

STIZZE

Aktiv medlem
Jag ska till gömmaren på fredag med broder min. Har bara kört en SBR där för ett gäng år sen, minns inte mkt av det.

Har ni tips på stigar som jag inte bör missa, eller kanske undvika?

Jag har exempelvis läst att det fortfarande verkar köras SBR där, finns det några kartor på dessa sträckor?

Senast ändrad:
Starten från parkering, den stora, är typ 3 km rotmattor. Det går att hojja ett varv, eller flera, och strunta i den biten. Det är min rekommendation. Jag har varit där en gång, för 2 månader sen.

Mitt tips är skippa inte starten! varför skulle man skippa den? tekniska klättringar och mer platta tekniska partier, är väl hela poängen med Gömmaren, att det är tekniskt alltså?
Cykla allt =) är grymt! kan inte mer exakt då jag mest cyklar 10km tror jag.

Svartvita, 15 km, är den som cykling är tillåten på av markerade stigar. Den är helt ok. Delas med ryttare och vandrare, tidig morgon är bäst. Hoppa inte över starten det är den som skiljer agnarna från vetet...

trailbiker sa:
Svartvita, 15 km, är den som cykling är tillåten på av markerade stigar. Den är helt ok. Delas med ryttare och vandrare, tidig morgon är bäst. Hoppa inte över starten det är den som skiljer agnarna från vetet...

Ursäkta OT, men är det verkligen tillåtet att cykla på svartvita (och i så fall också gröna spåret som väl är en delmängd av svartvita)? Båda dessa spår ligger väl helt inom Gömmarens naturreservat där man enligt föreskrifterna bara får cykla "på anvisade vägar" (vilka dessa anvisade vägar är har jag dock aldrig förstått, är det möjligen brandgatan som avses?).

Tja, rotmattor är väl det tråkigaste som finns, tycker jag då, noll problem med dem rent tekniskt, inget som får mig att gå igång.

Jag håller med Henrik, börja med svarta spåret ovanför Masmo. Sen kan man cykla tillbaka och köra rotmattorna sist som självspäkning.

Henrik83 sa:
Tiggarpacket som byggt tre boplatser i skogen bryter mot samtliga punkter utom nr.9. Kommunen gör inget åt saken. Knappast läge & vifta med nån form av cykelförbud om man tillåter att kåkstäder byggs upp.

Då får man köra motocross där också va?

Tillbaka
Topp